Szórakozási trendek és előrejelzések 2023-ra
Amikor a koronavírus-járvány beütött, sokan ki sem mozdultak otthonról, hanem tv-műsorokat néztek, podcasteket hallgattak vagy az internetet böngészték pl streaming, online casino és többet voltak együtt a családdal. Aztán lassan újjáépítettük az életünket és mondhatni minden visszatért a „normális” kerékvágásba. Jelenleg az energiaválság miatt aggódunk és a hideg tél sem kecsegtet semmi jóval. Aki Zala megye térségében él, annak a közeli Balaton vagy Horvátország jó kikapcsolódási pont lehet, igaz télen inkább szeretünk otthon maradni. Olvasson tovább, hogy megismerje milyen szórakozási trendeket tartogathat a közeli 2023-as év.
A streaming egyre népszerűbb
Sok más digitális médiához hasonlóan az online TV is felgyorsult a járvány idején. 2020-ban a fogyasztók világszerte több órát töltöttek online tévénézéssel egy átlagos napon. A növekedés azóta lelassult, és a televíziós adások továbbra is közkedveltek. A televízió mellett a trendi streaming szolgáltatások (Netflix, Disney+, Amazon a hazai RTL , HBO Max) elég hamar kedvencek lettek, és az említett platformok szerencsére Magyarországon is elérhetőek, felirattal vagy szinkronnal. Ezek a felületek egyelőre reklámmentesek, illetve némelyik már jelzi, hogy a legolcsóbb előfizetési díjért sajnos el kell viselnünk majd a pár másodperces reklámokat.
Online világ nélkül élhetünk, de nem érdemes
Rohanó világunkban már szinte mindent az interneten keresünk vagy intézünk, az okostelefonok pedig életünk részei. A szórakozást tekintve a világháló egyre jobban tágul és új lehetőségek tárulnak fel előttünk. A Google Earth segítségével megnézhetjük, hogy hol élünk, illetve „utazhatunk” az otthonunk kényelméből. Az interneten játszhatunk kedvenc virtuális játékainkkal, illetve megismerhetjük az online casino világát is, ahol virtuális pénz a fizetőeszköz.
A zenei streamelés az élvonalban
A hang szépsége abban rejlik, hogy más médiával vagy viselkedésmódokkal kombinálva is fogyasztható – és ez gyakran így van. A figyelem visszaesésével és kiábrándulva a televíziótól bármilyen hanganyag egyre népszerűbb a hirdetők és a marketingesek körében. A Spotify éves összevetésben 40%-os hirdetési bevételnövekedésről számolt be 2021 negyedik negyedévében, ami jelenleg a teljes bevételének 15%-át teszi ki. Amíg régen a zene csak kazettán vagy CD-n létezett, most a Spotify, a Deezer vagy a YouTube. Utóbbin szinte minden hazai és külföldi előadónak van már saját csatornája. Üzletileg pedig ezekben a platformokban hatalmas lehetőség rejlik és valószínű, hogy jövőre újabb formátumok is megjelennek.
Podcast
A streaming új „gyermeke” nagyon jól fejlődik. A felület jól használható szórakozási célokra és üzleti tevékenységre is. A podcast-előállítási folyamat segít megtervezni podcast-műsorának minden aspektusát, a tartalom beszerzésétől a vendégek meghívásán át a terjesztésig. A podcast a megfelelő lábra állítja, hogy elérje és lekösse a közönséget. Ha úgy vesszük egy nagyon hasznos marketingeszköz. Műsort meg szinte bármiről lehet készíteni kreatív zenei aláfestéssel.
Magyarországon remek üzleti példa az építőiparban a Mapei Krónika podcastje, amely hétköznapi nyelven próbálja bemutatni az iparág újdonságait és a Mapei terméket. A szórakozásnál maradva lehet adást készíteni filmekről, színházról, az utazásról vagy épp az online casino különleges világáról.
A közösségi média jóval nagyobb teret kap
A kreatív, vizuális, videós platformok, mint például a Facebook, Instagram és a TikTok népszerűsége miatt egyre több fogyasztó özönlik ezekhez az alkalmazásokhoz, hogy tartalmat fogyaszthassanak és készítsenek. A TikTok a leggyorsabban növekvő platform minden generáció számára, és ez a legjobb hely a szórakoztató/vicces tartalmak megtalálásához. Mivel a fogyasztók őszintébb, kevésbé kifinomult online élményre vágynak, ez a terület arra késztet, hogy megadja nekik, amit akarnak. Egyes márkák hajlanak erre azáltal, hogy a TikTokon több influenszerekkel lépnek partneri kapcsolatba. Hazánkban szintén népszerűek az ilyenfajta együttműködések.
Mivel oly sok médiaformátum próbálja megragadni a fogyasztók figyelmét, nem könnyű versenyben maradni, különösen akkor, amikor az élet a világ számos területén visszatér a normális kerékvágásba. Aki lemarad, az kimarad és a virtuális tér online casino nyújtotta előnyöket érdemes kihasználni, ha szórakozásról beszélünk.