Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2019.11.13

A Shelby Mustang kőkemény izomautó!

Hogy mi történik egy Ford Mustanggal akkor, ha a nevéhez a Shelby GT kiegészítés csatlakozik? Olyan izomautó születik, ami garantáltan túlmutat mindenen, ami szokványos vagy mindennapi. A kasztni robosztussága sofőrt próbáló nyers erővel és teljesítménnyel társul.

 

Caroll Shelby ötlete nem kellett a General Motorsnak, de a Ford rábólintott, s ez a helyeslő biccentés a sportautó gyártás új korszakát nyitotta meg. A legelső, 2013-as modell, azaz a Shelby GT 500 legendává avanzsált, s az utána következő típusok is magukban hordozták a rendíthetetlen erőt és lekörözhetetlen teljesítményt. A 2006 óta a piacokat felszántó modellek az utcai kocsikázás békéjét ötvözik a versenypályák tempómániás vadságával.

 

mustang-auto.jpg

 

2016-ban gurult be a reflektorfény középpontjába a legújabb modell, melynek debütálása nem hagyta szárazon az izomautók szerelmeseinek szemét. A vadonatúj “paripa”, melynek teljesítményén ténylegesen látszik a lóerők harca, leginkább a 2013-as befutóval mutat hasonlóságot, pontosabban a tervezők és építők számára ez az, amit felül kell múlni. Van a “pályán” egy másik konkurens: a Chevrolet Camaro ZLI, aminek a túllicitálása kimondva, kimondatlanul elvárás.

 

A piros és a kék sarok mérlegelése

Nézzük, hogy mit tudnak a versenytársak bedobni az aszfaltra.

 

A 2013-as Shelby Mustang izomautó a GT500, 5,8 literes, kompresszoros, V8-as motorral szerelt szörnyeteg, ami 662 lóerőre és 855 Nm nyomaték leadására képes. A Chevrolet Camaro ZL16,2 literes motor dolgozik, amellyel a sportautónak 82 lóerő és 101 Nm nyomaték előnye van előbbivel szemben, ami azért nem szőnyeg alá söpörhető különbség.

Vagyis az izomautók túráztatásában a Fordnak minimum fenn kell tartani a GT 500 teljesítményét, de a legjobb persze, ha meghaladja elődje és konkurense tulajdonságait. Ebben egyébként nincsen hiba.

 

A 2016-ban porondra gördült Mustang Shelby vadonatúj hátsókerék hajtást és független hátsókerék felfüggesztést kapott. Ez a konstrukció nem hétköznapi stabilitást ad a Shelbynek, ami persze el is kél, lévén nem mindennapi tolóerővel büszkélkedik a motor.

 

A biztonság garantálása természetesen kiemelt fontosságú cél, hiszen a lovak könnyedén megbokrosodhatnak, márpedig sem lóerőből, sem nyomatékból nincsen hiány. A megállás biztosítása a megfelelő fékrendszer beépítésével és az egyéb, védelmi mechanizmusok aktiválásával maximálisan borítékolható. Kellhet ennél több az örömhöz? Nem, legfeljebb padlógáz, ami után az is egyértelművé válik, hogy a Shelby Mustang izomautó szárnyas unikornissá is változhat, ha éppen úgy kívánjuk. Ráadásul a sok tekintetben izmos konstrukció a Fordtól megszokott eleganciával és ellenállhatatlan karizmával került forgalomba, meghódítva a gépszörnyetegekért rajongók lóerőre és teljesítményre vágyó szívét.

 

loading...