Tényleg jó-e a rapid márkaépítés?
Egy cég életében akadnak dolgok, amelyeket nem lehet egyik percről a másikra megvalósítani. A tudatos márkaépítés ennek ékes példája. Kivételek természetesen mindig akadnak, hiszen ha éppen rád szakad a bank és eléred, hogy minden marketingcsatornából a márkád folyjon, akkor már holnapra sztár lehetsz.
A rapid ismertségnek azonban vannak hátulütői, például az elkötelezett vevők hiánya, vagyis a pillanatnyi ügyfelek bevonzása, akik egyszer vásárolnak tőled, majd továbbállnak. A lassú márkaépítés ezzel szemben fokozatosan alakítja ki a rajongóibázisod, akik a kezdetektől fogva elkötelezettek lesznek az általad megteremtett brand iránt.
A megfontolt munka értékes ügyfélkört épít fel, ezért érdemes egy lassú, megtervezett, pontos célközönségre kihegyezett márkaépítésre fókuszálni. Bár a folyamat hosszabbnak bizonyulhat egy óriási kampánynál, mégis értékes energiát és nem kevés pénzt spórolhatsz meg, ha hatékonyan tervezed meg a branded életútját. Ugyan sokan előszeretettel hangoztatják, hogy ma már túl nagy a marketingzaj, a vásárlók még mindig éhezik a megbízható márkákat.
A megfelelő eszközökkel pedig nem is olyan nehéz meggyőzni őket arról, hogy a Te céged is érdemes a bizalmukra. Kisvállalkozóként is bátran belevághatsz a márkaépítésbe, ugyanis nem annyira az anyagiakon múlik az egész, mint a ráfordított időn és a kreativitáson. Ha ezekből van elég, akkor simán lehet jobb PR-od, mint a „nagyoknak”.
Az alábbiakban 5 tippet olvashatsz, amelyek segíthetnek a célod elérésében:
-
Meséld el a saját sztoridat!
Bizonyára a Te márkád mögött is van egy történet, aminek megvoltak a maga nehézségei, buktatói. Ha megosztod ezt a nagyközönséggel, illetve azt, hogy miként sikerült átlépned ezeken és elérni odáig, ahol ma tartasz, azáltal személyesebb kapcsolatot teremthetsz az emberekkel.
-
Légy naprakész az iparágad újdonságaival kapcsolatban és adj hírt róluk!
Ha figyelemmel követed az eseményeket, azzal egyrészt saját magadat és a cégedet is fejlesztheted, de másrészt a szakmai státuszodat is tudod építeni. Ha mindig hírt adsz az újdonságokról, történésekről, azzal szintén elnyerheted az emberek jóindulatát, hiszen azt érezhetik, hogy valóban segíteni akarsz nekik.
-
Adj tippeket!
Tanácsokkal, ötletekkel szintén sokat segíthetsz a célközönségednek, miközben megkereséseket is bevonzhatsz. Természetesen ehhez az kell, hogy tényleg időszerű és hasznos tippeket ossz meg, amiket akár újságok, magazinok is lehozhatnak, szakértőként hivatkozva Rád.
-
Vegyél részt jótékonysági és közösségi rendezvényeken!
Önkéntes adománygyűjtésben, tevékeny jótékonykodásban kisebb cégként is részt lehet venni, ami talán még inkább felkelti a közösség, valamint a média figyelmét is, mintha egy óriásvállalat adományoz különböző célokra.
-
Találj egy jó ügyet és állj ki mellette nyilvánosan!
Lehet ez a fair trade, az etikus üzleti magatartás vagy a drogmentesség is. Ha eltalálod a témát, akkor mindenképpen hírértéke lesz a sajtóban.