Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2021.01.26

Tényleg jó-e a rapid márkaépítés?

Egy cég életében akadnak dolgok, amelyeket nem lehet egyik percről a másikra megvalósítani. A tudatos márkaépítés ennek ékes példája. Kivételek természetesen mindig akadnak, hiszen ha éppen rád szakad a bank és eléred, hogy minden marketingcsatornából a márkád folyjon, akkor már holnapra sztár lehetsz.

 

A rapid ismertségnek azonban vannak hátulütői, például az elkötelezett vevők hiánya, vagyis a pillanatnyi ügyfelek bevonzása, akik egyszer vásárolnak tőled, majd továbbállnak. A lassú márkaépítés ezzel szemben fokozatosan alakítja ki a rajongóibázisod, akik a kezdetektől fogva elkötelezettek lesznek az általad megteremtett brand iránt.

 

A megfontolt munka értékes ügyfélkört épít fel, ezért érdemes egy lassú, megtervezett, pontos célközönségre kihegyezett márkaépítésre fókuszálni. Bár a folyamat hosszabbnak bizonyulhat egy óriási kampánynál, mégis értékes energiát és nem kevés pénzt spórolhatsz meg, ha hatékonyan tervezed meg a branded életútját. Ugyan sokan előszeretettel hangoztatják, hogy ma már túl nagy a marketingzaj, a vásárlók még mindig éhezik a megbízható márkákat.

 

markaepites.jpg

 

A megfelelő eszközökkel pedig nem is olyan nehéz meggyőzni őket arról, hogy a Te céged is érdemes a bizalmukra. Kisvállalkozóként is bátran belevághatsz a márkaépítésbe, ugyanis nem annyira az anyagiakon múlik az egész, mint a ráfordított időn és a kreativitáson. Ha ezekből van elég, akkor simán lehet jobb PR-od, mint a „nagyoknak”.

 

Az alábbiakban 5 tippet olvashatsz, amelyek segíthetnek a célod elérésében:

 

  1. Meséld el a saját sztoridat!

Bizonyára a Te márkád mögött is van egy történet, aminek megvoltak a maga nehézségei, buktatói. Ha megosztod ezt a nagyközönséggel, illetve azt, hogy miként sikerült átlépned ezeken és elérni odáig, ahol ma tartasz, azáltal személyesebb kapcsolatot teremthetsz az emberekkel.

 

  1. Légy naprakész az iparágad újdonságaival kapcsolatban és adj hírt róluk!

Ha figyelemmel követed az eseményeket, azzal egyrészt saját magadat és a cégedet is fejlesztheted, de másrészt a szakmai státuszodat is tudod építeni. Ha mindig hírt adsz az újdonságokról, történésekről, azzal szintén elnyerheted az emberek jóindulatát, hiszen azt érezhetik, hogy valóban segíteni akarsz nekik.

 

  1. Adj tippeket!

Tanácsokkal, ötletekkel szintén sokat segíthetsz a célközönségednek, miközben megkereséseket is bevonzhatsz. Természetesen ehhez az kell, hogy tényleg időszerű és hasznos tippeket ossz meg, amiket akár újságok, magazinok is lehozhatnak, szakértőként hivatkozva Rád.

 

  1. Vegyél részt jótékonysági és közösségi rendezvényeken!

Önkéntes adománygyűjtésben, tevékeny jótékonykodásban kisebb cégként is részt lehet venni, ami talán még inkább felkelti a közösség, valamint a média figyelmét is, mintha egy óriásvállalat adományoz különböző célokra.

 

  1. Találj egy jó ügyet és állj ki mellette nyilvánosan!

Lehet ez a fair trade, az etikus üzleti magatartás vagy a drogmentesség is. Ha eltalálod a témát, akkor mindenképpen hírértéke lesz a sajtóban.