Online marketing eszközök - Útmutató kezdőknek
Kezdjük az alapokkal. Mi is az az online marketing? Az online marketing nem más, mint azon marketing tevékenységek gyűjtőneve, amelyeket az internet használatával végzünk. Tehát digitális eszközökkel igyekszünk elérni az internetet használó fogyasztókat, azért hogy megvalósíthassuk az előre kijelölt üzleti célokat.
Számos érv szól az online eszközök mellett. Ezek közül a legfontosabb talán a mérhetőség. Online eszközöket használva nagyon nagy pontossággal mérhetővé válnak a különböző események, cselekvések, így könnyen megállapíthatjuk mely eszközeink, kampányaink működnek és oda csoportosíthatjuk az erőforrásainkat.
Második legfontosabb érvünk a nagyon pontos célzás. Szinte bármilyen társadalmi csoportot megcélozhatunk. De az olyan változók alapján is elérhetjük az internethasználókat, mint hogy jártak-e már a weboldalunkon, vagy hogy mi tartozik az érdeklődési körükbe.
A harmadik kiemelt előny az első kettő hozadéka, ami nem más, mint a költséghatékonyság. A pontos mérésnek köszönhetően oda csoportosíthatjuk erőforrásainkat, ahol azok a legnagyobb hasznosságot biztosítják. Emellett a legtöbb eszköz valós időben kezelhető, így ha nem teljesítenek az elvárt szinten, akkor azonnal beavatkozhatunk.
Az online marketing eszköztárát rengeteg különböző eszköz alkotja, most nézzük végig ezek közül a legfontosabbakat.
Weboldal
Az online marketing legalapvetőbb eszköze egy saját üzleti weboldal. Ide fogjuk terelni a látogatókat és itt fog megtörténni a konverzió, azaz az előzőleg kijelölt cél megvalósulása. Szerencsére ma a weboldal készítés költségei igen alacsonyak, így néhány százezer forintos befektetést követően saját weboldallal rendelkezhetünk. A hagyományos weboldalak mellett ide tartoznak többek közt a landing oldalak, vagy a webshopok is.
Keresőoptimalizálás, avagy SEO
A keresőoptimalizálás egy folyamatot jelöl, melynek az a célja, hogy weboldalunk, számunkra releváns kulcsszavakra, minél előrébb kerüljön a Google találati listájában. Ez a lista egyik legkomplexebb eleme, mivel több száz tényező befolyásolja a rangsorban elfoglalt helyünket kezdve a weboldal optimalizáltságától, az oldalunkra mutató linkek számán és minőségén át, egészen a konkurencia erősségéig.
Közösségi média marketing
Minden közösségi média felületeken végzett marketing tevékenységet ide sorolhatunk. Tehát a Facebookon, Instagramon, vagy Tiktokon végzett feladatok mind ide sorolhatóak.
PPC
A PPC az angol “pay per click” kifejezés olyan hirdetési lehetőségeket foglal magában, amelyeknél kattintások után fizetsz. Ilyen többek közt a Facebook hirdetési rendszere, a Google által üzemeltetett Google Ads, vagy a Pinterest hirdetések.
Email marketing
Ide sorolhatunk minden email segítségével bonyolított marketing tevékenységet. Itt első körben meg kell szereznünk a felhasználó elérhetőségét és hozzájárulását, így a későbbiekben emailen keresztül tartva a kapcsolatot.
Tartalommarketing
Szorosan kötődik a SEO-hoz és a közösségi médiához is a tartalommarketing. Gyakorlatilag minden olyan folyamatot, ahol valamilyen tartalmat állítunk elő ide sorolhatunk, többek közt például ide tartozik a blog bejegyzések írása, a közösségi médiában megosztott posztok, a podcast, vagy épp a videók.