Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2021.08.12

Nem kell örökké ugyanannál a domainregisztrátornál maradnod!

Domaint regisztrálni pofonegyszerű dolog. Jól megválasztani azt, hogy hol regisztráld a domainedet, már más tészta.

Sokan az alapján választanak domainregisztrátort, amelyikkel leghamarabb találkoznak. Beírják a keresőbe, hogy domaint szeretnének regisztrálni, majd lekattintják az első velük szembe jövő hirdetést, esetleg a hirdetéseket követő első organikus találatot. Megint mások a legolcsóbb mellett teszik le a voksukat.

Persze vannak olyan szempontok, amelyek csak egy idő elteltével derülnek ki. Ha nem szeretnél a jelenlegi domainregisztrátorodnál maradni, jó hír, hogy mindig van lehetőség váltani.

 

domain-atregisztracio.jpeg

 

Mi a teendő, ha domainregisztrátort váltanál?

 

Ezt egy ügyfélportálon keresztül megteheted, legalábbis az AB Plusz esetében ennyire egyszerű az egész. Akár .hu-s, akár nemzetközi domaint szeretnél átregisztrálni, mindegyik díjmentes, ám egy feltétel azért van: 1 év hosszabbítást előre ki kell fizetned.

Ha .hu-s domaint szeretnél átregisztrálni, ahhoz a domaintulajdonos nevében kitöltött és aláírt megrendelőlap szükséges ehhez, valamint néhány dokumentumot is mellékelni kell. Ezeket a legegyszerűbb, ha beszkennelve, e-mail útján küldöd el az AB Plusz csapatának, a többit ők intézik. Ha szeretnéd, akár faxon is elküldheted mindezt.

Nemzetközi domain átregisztrálása esetén kicsit más a helyzet. Ilyenkor az előző domain regisztrátorától el kell kérned a domainhez tartozó úgynevezett authorisation code-ot. A domainen lévő lockot le kell venni a .com, .net, .info, .org és .biz domainek esetében, hogy át lehessen regisztrálni a domaint. Ezt a szóban forgó kódot elektronikus üzenet útján kell elküldened az új domainregisztrátornak, amely elindítja az átregisztrálás folyamatát.

Ne feledd, hogy külföldi domain átregisztrálásakor a megadott adminisztratív kapcsolattartó elektronikus postafiókjába küldenek egy angol nyelvű e-mailt. Az ebben lévő linkre kell kattintani az átregisztrálás jóváhagyásához. Ezt követően a központi rendszer küldeni fog egy üzenetet a domainregisztrátornak is, ezt a regisztrátornak kell lekattintania, és át is regisztrálódik a domain. Máskülönben várni kell öt napot az automatikus átregisztrációhoz.

 

Milyen dokumentumokat kell visszaküldeni?

 

Magánszemély esetében a magánszemély nyilatkozatát, a domain megrendelőlap harmadik oldalát. Magánvállalkozóknál szükség van a vállalkozói igazolvány másolatára is.

Cég esetében cégbírósági végzést és aláírási címpéldányt is kérnek. Jó hír, hogy másolat is elegendő, nem kell az eredeti példány. Alapítványok, egyesületek, iskolák vagy éppen önkormányzatok esetében egy kicsit komplexebb dokumentumhalmaz kell: adószám-igazolás, alapító okirat vagy cégbírósági bejegyzés másolat, továbbá aláírási címpéldány is szükségeltetik. Ez utóbbiból megfelel a banki aláírási címpéldány is, ami egy kis könnyebbséget jelent.