Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2018.03.28

Kesudió, ami mindenre jó

A kesudió manapság az egyik legkedveltebb olajos mag. Pedig sokan nem is tudják, hogy hazánkban csak az elmúlt évtizedekben került be a köztudatba.
A kesudió a Brazíliában őshonos kesualma alján terem , ebből származik a neve is, ami a portugál „caju” szóból ered, ez azt jelenti, hogy magától termelődő dió. Európába a 16. század környékén hozták be portugál hajósok, de az almát magában igazán csak a termesztő országokban fogyasztják. Felhasználási módja egész változatos, készítenek belőle lekvárt, zselét, szirupot és bort. C- vitaminban nagyon gazdag. Maga a mag nyersen mérgező, azt ipari feldolgozás útján teszik emberi fogyasztásra alkalmassá.

kesudio.jpg

Azon kívül, hogy finom, rendkívül sok jótékony hatása is van. Többek között jelentős mennyiségű rostot, ásványi anyagot, fehérjét, és telítetlen zsírsavat tartalmaz. Kimutatták, hogy akik nagy mennyiségben fogyasztják az olajos magvakat, kisebb valószínűséggel halnak meg szív- és érrendszeri betegségekben vagy általánosságban, ellenállóbbak a betegségekkel szemben. Jó hatással van a memóriára, ez főleg idős korban jelent előnyt, ha segít megelőzni az időskori memóriaproblémákat.  A magas vérnyomást is segít megelőzni, illetve kezelni a benne lévő nagyobb mennyiségű kálium.


A vegetáriánusok egyik elengedhetetlen eledele, mivel kiemelkedő a cink és vastartalma, valamint sok magnéziumot tartalmaz. Ezzel együtt fogyókúrázóknak is ajánlják, mivel a fogyasztásától úgy érezzük, hogy tele a gyomrunk, valamint a koleszterin tartalma is elenyésző.
A kesudiónak közel 46%-a olaj, 26%-a szénhidrát, 17%-a fehérje, 2%-a rostok és a maradék 9%-a egyéb hasznos összetevő. A rendszeres diófogyasztás pedig segít megelőzni az epekő kialakulását, mivel az a szervezetben felhalmozódott koleszterin által jön létre, erre is jó hatással van a kesudió.
Mindezeken felül a rák kialakulásának kockázatát is csökkenti, ezen belül is főleg az emésztőrendszeri megbetegedéseket lehet vele megelőzni.

Mint már említettük, a benne lévő cink jótékony hatással van a sebek gyógyulására, és az agy működését is serkenti. Vastartalmának hála a szervezet ellenállóbb a megbetegedésekkel szemben, valamint nők esetében a menstruációs fájdalmat is csökkenti. Magnéziumtartalma az idegekre, míg az, hogy bővelkedik kálciumban, a csontjainkra van jó hatással. Jódtartalma miatt bizonyos pajzsmirigybetegségben szenvedőknek nem javallott. A benne lévő B- vitaminok (B2-, B3-, és B6-vitamin) is hasznosak, melyek segítenek az idegek megfelelő működésében, valamint az étvágyat is szabályozzák.


Fogyasztható magában, vagy akár salátában, főételekhez, sok ételt kiegészít az íze.
Arra fontos figyelni, hogy mint minden olajos mag, ez is allergiás reakciót válthat ki az arra fogékony személyeknél. Akinél nem áll fenn ez a veszély és még szereti is, ajánlott hetente többször fogyasztani, mert amellett, hogy egészséges, igazán finom csemege. Hozzájutni sem nehéz, egyszerűen meg lehet rendelni különböző webáruházakból, mint amilyen a Magzsola.

 



loading...