Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2021.02.13

Kerüld el a kínzó másnapokat, ne feledkezz meg a hidratálásról!

Míg tinédzserként meg sem kottyant pár pohár ital, és a másnap sem gyötört, a harmincas évek felé közeledve vagy túllépve azt már egy pohár bor után is azt érezheted, hogy nem éled túl a másnapot. Legyen szó családi vagy baráti összejövetelekről, céges rendezvényekről vagy szülinapokról, ezen alkalmakhoz hozzátartozik a mérsékelt alkoholfogyasztás. 

 

Abban az esetben, ha alkalomadtán szeretnéd átélni az alkoholos italok okozta kellemes hangulatot, de szeretnél mégis megszabadulni annak káros hatásaitól, akkor érdemes hidratáltnak maradnod. Amennyiben megfelelő mennyiségű természetes vizet fogyasztasz, akkor elkerülheted a másnapot, és csökkentheted a szervezetedben lévő - alkohol által bevitt - káros anyagok mennyiségét is. 

 

 

montiviz.jpg

 

 

Miért szükséges elegendő mennyiségű vizet fogyasztanod?

 

Sokan eshettünk már bele abba a hibába, hogy egy átmulatott este után az ágyba beesve megfeledkeztünk a megfelelő mennyiségű víz beviteléről. Ekkor nem csak hasogató fejfájással, de végtelenségig kiszáradt szájjal ébredhettünk. Mindennek az az elsődleges oka, hogy az alkohol vízhajtó hatású. Amekkora mennyiségű alkoholt beviszel a szervezetedbe, annyi vizet ki is von belőle.

 

Másrészről a másnaposság alkalmával érzett fájdalom és fáradtság az alkohol megvonásának enyhe tünetei is. Így annak érdekében, hogy elkerüld a kellemetlen helyzeteket, meg kell tanulnod mértékkel inni minőségi italokat, elfelejteni azok keverését, valamint megfelelő mennyiségű folyadékot - legjobb eseteben vizet vinni a szervezetedbe. 

 

Mivel az emberi test 70 százaléka víz, így a dehidratáció tünetei kifejezetten gyorsan és nagy fokú kellemetlenséget okozva érkeznek meg, különösképpen másnapokon. Ahhoz, hogy ne feledkezz meg a megfelelő hidratációról, szerezz be otthonodba egy vízadagolót, amelyet a Montivíz weboldaláról meg is rendelhetsz néhány kattintással. 

 

Mennyi vízre van szükséged?

 

A szervezet megfelelő vízellátottsága, azaz az ajánlott napi bevitel, az a személy 10 kilogrammjaként 3,5 dl, azaz két pohár víz. Így elmondható, hogy egy átlagos felnőtt férfinak megközelítőleg 2,5-3 liter folyadékra van szüksége, míg nőknek 2 literre. Víz segítségével megelőzheted, vagy legalábbis enyhítheted a másnaposság kínzó tüneteit. Először is igyál a megszokottnál többet. Nem csak az italozást követően, hanem még azt megelőzően, az alkoholt pedig mindig vízzel kísérd.

 

Annak érdekében, hogy tisztában légy a számadatokkal: egy korsó sörben található alkoholmennyiség két deciliternyi többletvíz kiválasztására kényszeríti a vesédet. Míg pálinka esetében ez az érték másfél deciliter lehet.

 

Amennyiben szomjúság gyötör, akkor hagyd abba az alkoholos ital fogyasztását és váltsd ki vízzel. Készíts vizet az ágyad mellé, amikor felébredsz, mindig igyál egy kicsit belőle. Kerüld a cukros koktélokat, és inkább tisztán fogyaszd a minőségi italokat.