Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2020.05.15

Jöhet egy kis szövegelés szövegírás témában?

A szövegírás, mint kifejezés, vagy mint meghatározás olyan homályosnak tűnik így első olvasatra. Hiszen az is szöveggyártás, ha a bevásárló listát megírjuk reggel félálmosan, vagy ha egy nyilvános beszéd gondolatmenetét vetjük papírra. A dalok, nóták betűit is megalkotja valaki, és speciel a forgatókönyvek sem nélkülözik a karakterhalmokat. De akkor most tulajdonképpen tényleg minden a szövegelés egyfajta típusa, ahol a szöveg, mint részegység megjelenik vagy azért némileg többről van szó?

 

Kérdésre kérdéssel felelve: mi az a tartalommarketing?

 

Bár nem illik dilemmára kérdőjellel válaszolni, de ebben a témában mégsem kihagyható ez a fordulat. Hiszen a szövegek írása akkor nyer vadonatúj értelmet és értelmezést, ha berángatjuk a képkeretbe a tartalommarketinget, mint festői hátteret.

Hogy ne engedjük el ezt a művészi asszociációt: a vásznon felbukkanó tartalommarketing az a tájkép, melynek előterében megjelenhetnek a szövegek, amik ecsetvonásait szövegírók viszik fel. És nem, nem dalszöveg alkotók és könyvírók - bár ki tudja, ki-milyen hobbit űz a szabadidejében, ám az bizonyos, hogy a marketing ezen területén a szövegek egyfajta alapként is tekinthetőek.

Alapként, ahonnan a felhasználók elrugaszkodhatnak, amiken keresztül megismerhetik az adott website termékpalettáját, szolgáltatásait stb. Vagyis a szövegek abban segítenek a megrendelőnek, hogy az általa képviselt brand növekedjen.

 

szovegiras.jpg

 

A szövegírás tartalomgyártás, de milyen minőségben?

 

A keresőoptimalizálás történetében és történelmében számtalan változáson vagyunk túl. A legkeresettebb kereső a Google, melynek algoritmusai folyamatosan alakulnak, módosulnak, és okosodnak. Egykor szövegírásnak számítottak azon tartalmak előállítása, amik minőség tekintetében erőteljesen megkérdőjelezhetőek voltak. Persze, tartalmaztak kulcsszavakat, de nem egyszer a mondatok kohézióját még csak nyomokban sem lehetett felfedezni.

Ha valaki, ezen szövegek elolvasása után kívánna képet alkotni a témáról, akkor bizony túl jó véleménnyel valószínűleg nem rukkolna elő. De ez már a múlté.

A PR cikkek jelentik a szövegírás következő lépcsőfokát, de talán azt sem lenne túlzás állítani, hogy a szövegírás csúcsát.

 

A PR cikkek írása nem egyszerű szövegelés, inkább szöveg remekelés!

 

A minőségi cikkek megalkotása a tájékozottságnál kezdődik. Abban a pillanatban, hogy a szövegíró utánaolvas az adott témának, beleássa magát a felmerülő kérdésekbe és némileg szakértőjévé válik a területnek, olyan anyagok születhetnek meg, amik vonzzák a látogatókat. Hiszen ki ne szeretne érdekes, izgalmas, informatív tartalmakat olvasni?

 

És akkor hogy jön ide a linképítés?

 

A linképítést sem lehet kihagyni a felsorolásból akkor, amikor a szövegírás, a tartalommarketing kapcsolatáról nyilatkozunk. Az ok egyszerű: backlinkek nélkül nincsenek új látogatók, sőt még keresőrobotok sem.

A PR cikkek tökéletes linképítési alapul szolgálnak, megbízhatóak, és az algoritmusok számára is értékelhetőek, ami a keresőoptimalizálás szempontjából elsőbbséget élvező előny. De ne felejtsük el, hogy bár cél a találati listán való előre mozdulás, viszont a tartalom, így a szövegírás produktuma mindig a felhasználóknak, a potenciális vásárlóknak szól!

 


loading...