Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2020.09.24

Így intézheted el lépésről lépésre az online számla regisztrációt

Az online számla regisztráció kötelezettsége úgy robbant be a hazai vállalkozói köztudatba, mint két éve a GDPR: mindenki hallott róla, de rengeteg volt az ellentmondás és idő kellett hozzá, hogy a vállalkozások megszokják.

A NAV Online Számla szolgáltatásának célja a gazdaság kifehérítése, azzal, hogy folyamatosan kiterjesztik az adatszolgáltatás kötelezettségét a hazai teljes vállalkozói szférára.

A NAV tervei szerint az új online számlázási rendszer ki fogja váltani majd a számlakibocsátók összesített adatszolgáltatását, azáltal, hogy valós idejű adatok érkeznek a kiállított számlákról a NAV-hoz, úgy, hogy a számlabefogadók és a számlakibocsátók egyaránt lekérdezhetik a kiállított számlákat.

 

nav-kotelezo-online-szamla-regisztracio.jpg

 

Mikortól kell online számlázni?

 

Három lépésben hajtják végre a kötelezettség kiterjesztését: az első fokozat 2018. július 1-én kezdődött, amikor még csak azokat a számlákat kellett jelenteni a NAV felé, amelyek minimum 100 000 Ft áthárított áfa tartalommal bírtak.

2020. július 1-től már minden, belföldi adóalany felé kiállított számlával keletkezik adatszolgáltatási kötelezettség, fél évre rá, 2021 január elsejével pedig lényegében mindenkinek online kell adatokat szolgáltatnia, aki belföldre vagy külföldre számláz.

 

Hogyan történik az online számlázás?

 

Ahhoz, hogy a NAV képes legyen eleget tenni az elvárásoknak, ami a hatékonyságot, a kockázatelemzést, a gyorsaságot és a pontosságot illeti (nem is beszélve az adócsalás kiszűréséről), és kiváltképpen, hogy ne fulladjon mindenki bele az adminisztrációs terhekbe, az adóhatóság létrehozta az Online Számla rendszert.

Ez a rendszer teszi lehetővé az adatszolgáltatás automatizálását, méghozzá azáltal, hogy elektronikus szabványüzenetben lehet elküldeni, fogadni és ellenőrizni a számlaadatokat egy rendszer-rendszer kapcsolaton keresztül.

Az adózók a NAV webes felületén, manuálisan rögzíthetik a számlaadataikat – feltéve, ha nem használnak számlázó programot.

 

A számlázó programok előnyei

 

A számlázó programok eddig is erősen ajánlott informatikai megoldásnak számítottak a vállalkozók világában – a nagyobb cégek esetében pedig elképzelhetetlen, hogy ne egy online rendszerben kezeljék a számlákat.

Mostantól viszont, hogy szinte mindenkinek adatszolgáltatási kötelezettsége keletkezik, egy számlázó program éppen olyan alapvetővé kell, hogy váljon, mint a mobiltelefon vagy az internetes jelenlét – kivéve, ha valaki azzal akarja tölteni az idejét, hogy a NAV rendszerében rögzíti egyenként a számláit.

Mert természetesen megteheti azt is egy vállalkozó, hogy nem veszi igénybe a számlázó programok nyújtotta kényelmi szolgáltatásokat, többek között az automatikus adatszolgáltatást, és inkább maga bíbelődik a számláival a NAV felületén.

Ám ha Neked fontos az időd, inkább regisztrálj a NAV Online Számla rendszerébe, majd kösd össze a számlázó programjával. A legjobb útmutatók lépésről lépésre is bemutatják neked, hogy hogyan zajlik ez a folyamat.

Valójában sokkal egyszerűbb, mint elsőre látszana, ráadásul hatalmas nyugalmat jelent, mert az összekötéstől kezdve a számlázó program fogja intézni az adatközlést a NAV felé, így az adóhatóság is elégedett lehet.

 

loading...