Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2020.10.22

Hogyan hackeljük meg a másnaposságot?

“Meg lehet-e bárhogy is hackelni a másnaposságot” - hangzott el már oly sokszor a bűvös kérdés. Természetesen minket is erőteljesen foglalkoztat a témakör, úgyhogy nyomoztunk egy kicsit a válaszadás érdekében.

A cikkben részletesen is beszámolunk az eredményekről, vagyis megmutatjuk azokat a bizonyítottan működő praktikákat, amiket alkalmazva sikerrel vehetjük el a másnaposság élét, illetve kerülhetjük el a fejfájást és a szörnyű kínokat.

 

masnapos-masnapossag.jpg

 

Alkoholfogyasztás előtt vagy alatt az evésről se feledkezzünk meg

 

Ha biztosan tudjuk, hogy le fog majd csúszni néhány pohárkával, akkor az alkoholfogyasztás elé vagy mellé iktassunk be étkezést is. Méghozzá alacsony vagy közepes zsírtartalmú ételekkel, ha ez lehetséges.

Ennek hatására ugyanis később érezzük majd meg a bódultság állapotát, és nem mellékesen a másnaposság is elkerülhető.

 

Ha vizet is iszunk az alkohol mellett, kevésbé lesz kínzó a macskajaj

 

A dehidratáltság számos nemkívánatos jelenséget idézhet elő az emberi szervezet működésében. Az egyik ilyen a borzasztó másnaposság. Viszont ennek könnyen az elejét vehetjük azzal a praktikával, ha az alkohol mellett vizet is iszunk. Vagyis egy-egy pohár vizet hörpintsünk le időnként, proaktívan cselekedve így a macskajaj elkerülése végett.

 

Az italválasztás igenis sokat számít a másnaposság elkerülése kapcsán

 

Egy tudatos alkoholfogyasztó pontosan tisztában van vele, hogy nem minden italváltozat hat ugyanolyan módon a szervezetre. Példának okáért az alacsonyabb minőséget képviselő röviditalok, sörök vagy borok a bennük található összetevők miatt nem akármilyen migrént és egyéb bajokat okozhatnak.

Ha tehát tehetjük, akkor válasszunk megfelelő minőségű italt. Ami pedig talán ennél is fontosabb, hogy a másnaposság elkerülése érdekében ne keverjük egymással a különféle italokat.

 

Bármilyen nehéz is, törekedjünk a mértéktartásra

 

Persze jól tudjuk, ezt mondani roppant könnyű. Amikor ugyanis a hangulat a tetőfokára hág, könnyű sodródni az árral és egyik poharat felhajtani a másik után. Gondoljunk viszont arra, hogy a túlzásba vitt tivornyázás rendszerint másnap kéri be az árát. Szóval gyakoroljunk önuralmat, és tartsunk mértéket.

 

Stresszesen nem célszerű túlzásba vinni az alkoholfogyasztást, mert fájdalmas lesz a másnap

 

Bizonyított dolognak számít az is, hogy stresszes állapotban az alkohol is hamarabb üt be. Ennélfogva borítékolható az is, hogy a szorongva, stresszesen letudott alkoholizálás akár csúnya másnapossággal is járhat.

Erre minden bizonnyal egyáltalán nem vágyunk, úgyhogy érdemes lesz törekedni a megelőzésre. Egy-egy céges vagy baráti sörözés előtt tehát engedjük ki a gőzt, adjuk ki magunkból a stresszt. Már csak azért is, hogy egyszerűen jobban érezzük magunkat a bőrünkben. Ennek pedig az lesz még a pozitív hozzáadott értéke, hogy az alkoholtól sem leszünk olyan rosszul.