Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2020.08.12

Hogy rendezzünk be home office-t otthonunkban?

Az országos járványügyi helyzet várható őszi romlására készülve – és persze a tavaszi tapasztalatokkal a tarsolyukban – sokan készülnek a várható Home Office újabb időszakára. Aki csak teheti ismét otthon végzi majd a munkáját, melynek hatékonyságához persze számos dologra szükség van. Az „infrastrukturális” és mentális felkészülés mellett az ideális munkakörnyezet kialakítására is szükség van, utóbbi hiányosságai ugyanis jelentősen csökkenteni fogják az otthoni munkavégzés hatékonyságát. Nézzük tehát hogyan rendezzük be a Home Office-t otthonunkban!

 

home-office.jpg

 

Ezekre a technikai feltételekre biztosan szükséged lesz!

 

A koronavírus járvány várható őszi megjelenésnek idején tehát aki csak teheti, otthonról végzi majd a munkáját. Sokan ellenben az otthoni munkavégzés megkezdése előtt szembesülnek azzal a problémával, hogy az otthoni számítógépük kapacitása nem, vagy csak nagyon sok bosszankodás mellett felel meg a hatékony munkára. Home Office esetén a legcélszerűbb a könnyen mozgatható munkaállomás, vagyis egy notebook beszerzése. A legkézenfekvőbb tehát egy olyan számítógépen gondolkodni, amivel szükség esetén mozgásban tudunk maradni, hiszen a legtöbb Home Office-ban munkáját végző ember nem egyedül tartózkodik otthon a távmunka dolgos hétköznapjaiban, a gyerekek, illetve más egyéb körülmény miatt óhatatlanul szüksége lesz gyors és azonnali helyváltoztatásra. Ideális megoldást fog jelenteni, ha egy ár-érték arányban egyaránt elfogadható laptoppal egészítjük ki a munkavégzéshez szükséges eszközeinket. Mivel a legtöbb munkavállalónak az otthoni munka a hagyományos irodai feladatokat jelenti, ezért számítógépen végzett tevékenysége leginkább az irodai alkalmazások, illetve valamilyen netes webböngésző használatában merül ki. Egy viszonylag gyors laptop nélkül nehezen tudjuk hatékonyan elvégezni távolról munkahelyi feladatainkat.

 

Teremts kényelmes munkakörnyezetet!

 

A hatékony Home Office csak egy része a megfelelő technikai feltételek megteremtése, kényelmes és ideális munkakörnyezetre is szükségünk lesz. Rengeteget számít tehát az is, hogy hol és milyen kiegészítőkkel rendezkedünk be a munkára. Az otthoni munkavégzésnek hosszútávon kell kényelmesnek lennie, így értelemszerűen egy kanapé, vagy egy fotel nem lesz megfelelő erre a célra, a 8 órás munkavégzésre pedig egészen biztosan nem! A minimum minimuma egy íróasztal, illetve egy ahhoz rendelt otthoni kényelmes szék párosítása, költségesebb, ám kétségtelenül kényelmesebb megoldás is egy ergonomikus irodai szék megvásárlása. Fontos az is, hogy lehetőség szerint próbáljunk meg egy nyugodtabb részt választani az otthonunkban a Home Office idején. A videós meetingekre kijelölhetünk egy külön helyet, ahol nem a kényelem, hanem inkább az elszeparáltság a fő szempont. Az is fontos, hogy az otthoni munkavégzést lehetőleg természetes fény mellett világos és barátságos környezetben végezzük. Javíthatjuk komfortérzetünket egy jól megválasztott tapétával, esetleg tapétacsíkkal a szobánk falán, sőt virágokkal és beltéri dísznövényekkel is körbevehetjük magunkat.

 

Napi rutin és az időbeosztás nélkül nem fog menni!

 

Kiemelten fontos, hogy a munkahelyi környezetben elvégzett napi rutintról és szigorú időbeosztásról se mondjunk le a Home Office idején, hiszen ugyanúgy végre kell hajtanunk a feladatainkat, mintha a munkahelyünkön volnánk. Ne kezdjük se korábban, se később a munkát, mint egyébként kezdenénk a munkahelyünkön. Mivel bioritmusunk nagy valószínűséggel már hozzászokott ehhez az időponthoz. Készítsünk minden napra egy optimális időbeosztást és egy pontról-pontra végrehajtott menetrendet. A számítógép előtt ülő munkát végzők az otthonukban is ugyanolyan egészségkárosító kockázatoknak vannak kitéve, mint munkahelyükön, így óránként tartsunk 5-10 perc szünetet.

 

loading...