Elektromos Mini a Frankfurti Autószalonon
Persze az elektromos Mini még csak egy tapogatózás ebbe az irányba, csupán konceptautóként lesz bemutatva a szeptemberi Frankfurti Autószalonon. Leginkább csak betekintést fog nyújtani a formavilágba és a technikai részletekbe, mielőtt eljutnának a 2019-re tervezett sorozatgyártásig.
A Mini anyavállalata, a BMW megerősítette múlt hónapban, hogy megalkotják az első teljesen elektromos Minit, amit a Mini cowley-i gyárában, Oxfordshire-ben szerelnek össze. Az e-Mini alapját a háromajtós verzió fogja adni.
Az elektromos Minit a többi Minivel párhuzamosan fogják gyártani, annyi különbséggel, hogy az elektromos hajtásláncot nem Angliában fogják legyártani, hanem azt a BMW elektromos autókra szakosodott landshuti és dingolfini gyárából (itt készülnek az i3 hajtáslánca is) szállítják. A tervezett hatótáva az elektromos Mininek körülbelül 400 km.
2016 végén erősítette meg a Mini főnöke, Peter Schwarzenbauer, hogy a márka egy elektromos Mini kifejlesztésén dolgozik. Az 57 éves német mérnök azt mondta, hogy az autó 2019-es érkezése jelentős lesz, mert addigra ér el olyan fejlettséget az akkumulátortechnológia, ami egy piacképes jármű fejlesztését lehetővé teszi.
Az elektromos Mini mellett kaphatóak lesznek a „klasszikus” benzin- és dízelüzemű háromajtós társai is. az e-Mini egy nagyobb terv része, mely során a Mini palettájának egyre nagyobb részéből szándékoznak majd valamilyen formában villamosított változatot gyártani. Ez már el is kezdődött, amikor piacra dobták a Countryman S E Cooper plug-in hibridet.
A Mini stratégiája lényegében a BMW-ébe illeszkedik, ugyanis a BMW főnöke, Harald Krüger még 2016-ban 500 ezer elektromos autó eladását célozta meg 2025-re, ami a teljes volumen 20%-át jelentené. Ebben benne lesz az elektromos X3, amit 2020-ban dobnak majd piacra, valamint a teljesen önvezető iNext is, amit 2021-től szándékoznak árulni, plusz a későbbi modellek, amiket közös platformon kívánnak kifejleszteni az elkövetkező években.
Jó kérdés, hogy ez mennyire fog sikerülni nekik, elvégre az egész német autóipar most keveredett kartellgyanúba, valamint a Brexit akár még nem várt fordulatokat is hozhat a brit autógyártásban.