Digitális ügynökség segít támogatókat találni az állatvédő szervezeteknek
1. Minden vállalkozás jó Google helyezéseket szeretne a weboldalának.
2. Az állatvédő szervezetek folyamatosan új támogatókat keresnek.
Hogy kapcsolódik össze ez a két állítás? Első ránézésre sehogy, egy hazai marketing ügynökség viszont arra vállalkozott, megteremti a kapcsolatot a két szektor között egy olyan programmal, amelyben mindkét fél közelebb kerül a céljához.
Mára már a Google vált az életünk elsődleges információforrásává, itt keresünk buszmenetrendet, recepteket, és a legtöbben innen tájékozódnak egy-egy online vásárlást megelőzően. Vitathatatlan tehát, hogy aki a weboldalával a top találatok között van, az óriási piaci előnyhöz jut.
Milyen kulcsszavakra keresünk a legtöbbet és melyek a leghitelesebb weboldalak? Kik uralják a legnagyobb hazai piacokat?
A BP Digital ügynökség úgy döntött, ennek több iparágban is utánajár. A pénzügy, ingatlan, élelmiszer, elektronikai cikkek, könyvek és fitness területén vizsgálódtak.
De miért is fontos mindez? Elsőként álljon itt egy kis SEO (azaz keresőoptimalizálás) gyorstalpaló! Az internetes vásárlások 43%-a Google keresésből származik, de csak az internetezők 0,78%-a jut el a találati lista 2. oldalára. Emiatt minden szektorban óriási a harc a cégek közt azért, hogy a találati listában minél előkelőbb pozíciót szerezzenek és az első oldalra kerüljenek.
Az egyik legfontosabb faktor, hogy hányan linkelnek az oldalunkra
A BP Digital tehát arról folytatott kutatást, vajon kik állnak az élen az egyes iparágakban Magyarországon. Ennek megítéléséhez első lépésben összeszedték a legfontosabb kulcsszavakat. Pénzügyi területen például a hitel, bankszámla, kölcsön, árfolyam kulcsszavak voltak a legnépszerűbbek.
A szavakat az alapján állították sorrendbe, melyikre keresnek legtöbben Google-ben. Majd kiválasztották, mely 15 weboldal érte el a legjobb helyezéseket a legnépszerűbb kulcsszavakra. Végül kirajzolódott, mely iparágakban melyek a legfontosabb kulcsszavak, és a legnépszerűbb ezeket alkalmazó weboldalak.
Mi lehet a piacvezető pozíciójuk titka?
Kiderült: ez nem más, mint a linképítés. Minél több külső forrásból mutat ugyanis link a saját oldalunkra, a Google annál hitelesebbnek értékeli, egyúttal annál magasabbra rangsorolja azt. Kicsit olyan ez, mint egy új társaságban bemutatkozni: bármit is mondasz magadról, jobban jellemez téged azok véleménye, akik már ismernek. Ilyen módon minél többet hivatkoznak kívülről egy weboldalra, annál jobb lesz annak megítélése a Google szerint.
“A linkszerzés a keresőoptimalizálás megkerülhetetlen eleme, ha népszerű kulcsszavakra szeretnénk rangsorolni a weboldalunkkal” - árulta el Szesztay Péter, a BP Digital vezetője. Az eredmény ennek fényében nem meglepő: a toplistákon elenyésző számban szerepeltek olyanok, akik alacsony hitelességgel, és kevés, a saját honlapjukra mutató linkkel (ún. backlinkkel) rendelkeznek.
A legnagyobb forgalmat bonyolító honlapok a kutatás alapján rendszerint egybeesnek a leghitelesebb, legtöbb külső hivatkozással rendelkező weboldalakkal. Nem elegendőek tehát a technikai alapok, és a megfelelő tartalom sem - a legkeresettebb, “legnehezebb” kulcsszavakra csak linképítéssel lehet jó találatokat szerezni. De mégis hogyan szerezhetünk hiteles linkeket? Nos, itt jönnek képbe a SEO ügynökségek, ugyanis számos szempontot szem előtt kell tartani.
Ha pedig új, működő és a versenytársaink számára ismeretlen linképítési módszerrel szeretnénk új szintre emelni az oldalunk SEO-ját olyan módon, hogy azzal alapítványok működését is támogatjuk, akkor érdemes alaposabban is elolvasni a BP Digital kutatását, és további blogbejegyzéseit.