Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2020.11.18

Az inkontinencia kezelésének lehetőségei

Az inkontinencia a gyakoriságát tekintve mindennapos dolognak számít, mégis nagyobb tabu övezi, mint bármi mást. Bár nőket és férfiakat egyaránt érint a probléma, mégis a nők körében fordul elő gyakrabban. Ha ezzel a tünettel szembesülünk, akkor jobb, ha mielőbb orvoshoz fordulunk, aki a megfelelő kezelést fogja javasolni, de emellett mi is sokat tehetünk a javulás érdekében.

 

 

Életmódváltás

 

 

Enyhébb esetekben nem is feltétlenül van szükség gyógyszeres kezelésre, hanem elegendő az életmódunkon változtatni. Ez elsőre nyilván hatalmas feladatnak tűnik, de az egészséges életmódra váltás nem csupán az inkontinenciával összefüggő problémákon tud pozitívan változtatni, hanem összességében az életünkre hihetetlen pozitív hatással van.

 

Az életmódváltás alatt többek közt gondolni kell a dohányzás elhagyására, ami csökkenti a hólyag irritációját és a köhögési ingereket, melyek befolyással vannak a vizelettartási problémákra.

 

 

stresszoldas.jpg

 

 

Az alkoholfogyasztás szintén gondot jelent, hiszen növeli a vizeletképződést, de a szénsavas és a koffeintartalmú italok szintén ilyen panaszokat okozhatnak. Ugyanakkor bár az alkohol-, a szénsav- és a koffeintartalmú italok fogyasztását csökkenteni ajánlott, az egészséges folyadékok fogyasztását, mint például a víz, a gyümölcslevek vagy a koffeinmentes teák, nem ajánlott visszafogni. Bár tévesen azt gondolhatjuk, hogy jót tesz, ha kevesebbet iszunk, mivel akkor ritkábban kell az illemhelyre látogatni, de a kevés ivás miatt a vizelet besűrűsödhet, aminek következtében ingerelni fogja a hólyagot, vagyis a gyakori és sürgető vizelési inger a túlságosan kevés folyadékfogyasztás miatt is felléphet. Az egyetlen dolog, amire ajánlott figyelni, hogy a lefekvést megelőző 2-3 órában már ne igyunk sokat.

 

 

Természetesen az étkezés is hatással lehet az inkontinencia kialakulására, hiszen amennyiben nem fogyasztunk napi rendszerességgel rostban gazdag ételeket, akkor székrekedési problémák léphetnek fel, melyek súlyosbítják a vizelettartási panaszainkat.

 

 

Igaz ez arra is, ha nem figyelünk a megfelelő kalóriabevitelre, mivel ha rendszeresen többet viszünk be, mint amennyit a szervezetünk hasznosít, akkor hamarosan zsírpárnák megjelenésével kell szembesülnünk. A súlytöbblet amellett, hogy nincs túl jó hatással az egészségre, az inkontinencia tüneteit szintén felerősíti.

 

 

Hólyagtréning

 

 

A hólyagtréning egy meglepően hatékony módszer az inkontinencia kezelésére. Lényegében arról van szó, hogy amikor érezzük az erős vizelési ingert, akkor nem szaladunk rögtön a WC-re, hanem a záróizmainkat összehúzva megvárjuk, míg az inger alábbhagy, és csak ezután ürítjük a hólyagunkat. A gyakorlat segít abban, hogy hetente akár 20 perccel is meg tudjuk növelni a két vizelés közötti időtartamot.

 

Amennyiben hasonló hasznos cikkeket szeretnél olvasni a témában, keresd fel az Intima.hu oldalát!