Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2019.05.20

Amit a keresőoptimalizálásról tudni érdemes

A digitális marketing teljesen megváltoztatta azt, ahogy a cégek, magánszemélyek eljuttatják az üzenetüket, terméküket és szolgáltatásukat a célközönséghez.
Az egyik legnagyobb
változást a keresőoptimalizálás hozta.

 

seo-keresooptimalizalas.jpg

Mit is jelent ez és miért érdemes odafigyelni rá?

 

Ez az angol Search Engine Optimization kifejezés fordítása. Ez nem más, mint egy olyan digitális marketing megoldás, aminek során elérhető, hogy a Google teljesen ingyen, tehát organikusan hozza előrébb az oldalt a találati listán. Ugye egyértelmű, hogy minél feljebb van a weboldalon ezen a listán, annál jobban megnő a látogatottság, ami hozzájárul a profit növekedéséhez is. Nem is csoda hát, hogy a marketing tervek szerves része manapság már a keresőoptimalizálás.

A legfontosabb előnye, hogy szinte ingyen van, leszámítva ugye az ebbe ölt erőfeszítést és időt. Mert tudni kell persze, hogy a SEO nem egy könnyű és gyors eredményeket hozó dolog. Ezt kitartóan kell csinálni és megeshet, hogy hónapok kellenek ahhoz, hogy a listán pár lépést előrébb ugorjon az oldal. Ettől eltekintve egyértelmű, hogy a keresőoptimalizálás az online marketing nélkülözhetetlen része, és aki a digitális világban sikeres akar lenni, nem hagyhatja ezt ki. A keresőoptimalizálás nem jelent egyet a fizetett reklámokkal

A Google Ads alkalmazása a SEM, azaz keresőmarketing másik része, ami csakis a fizetett hirdetésekről szól. Ezek csak akkor jelennek meg, ha napról napra fizet értük az ember. Ennek is van előnye, de annál nincs jobb, amikor egy vásárló organikus jut el az oldalra.

A keresőoptimalizálás azért más, mert ekkor a marketinges arra törekszik, hogy a Google azért adja ki a cikkeket és a terméket, szolgáltatást, mert az megfelel a keresőóriás algoritmusának és követelményeinek. Természetesen a Facebook, Instagram és Twitter teljesen külön terület. Hogyan is történik a havidíjas keresőoptimalizálás gyakorlatban? Erre jó példa, hogy ha valaki fodrász, akkor a fodrász kulcsszóra optimalizál, illetve ennek bizonyos változataira, mint például a fodrász Pécs, Budapest vagy az a város, ahol a szakembert el lehet érni.

A lényeg itt a kulcsszó elemzésen van. Meg kell találni azokat a kifejezéseket, amelyekre a legtöbben keresnek rá. Jó példa itt még, hogy ha valaki ügyvéd, akkor az ügyvéd szóra vagy a jogi tanácsadásra érdemes optimalizál. Nyilván a havidíjas keresőoptimalizálás lényege, hogy nem csupán egy kifejezésre, hanem a lehető legtöbb, akár több száz vagy ezer, a témához kapcsolódó kulcsszó is jöhet.

A havidíjas keresőoptimalizálás sikere a kulcsszó elemzéstől függ. Ezért is kell az tökéletesen legyen, és nem szabad az időt pazarolni rossz kifejezésekre.

 



loading...