Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2020.02.13

A turbófeltöltő a webes projektekhez 2020-ban

Az interneten máshogy telik az idő. Kutatások szerint egy mozifilmnek 15 perce van meggyőzni a közönséget, hogy érdemes maradni és megnézni. Egy konferencia előadónak 1.5 perce van, hogy megragadja a közönség figyelmét. Míg egy weboldalnak mindössze 5 másodperce, hogy ne csukják be a böngészőablakát. Az idő más szempontból is kritikus az internetes értékesítésben. Egy extrém gyorsan változó iparágról van szó, ahol extrém gyorsan ki is lehet pontozódni. Mi kell vajon ahhoz, hogy lépést tudjon egy vállalkozás tartani a látogatók, a design és a Google szempontjaival?

 

turbofeltolto-az-internetes-projektekhez.png

 

Tudtad, hogy sokak szerint a informatikai projektvezetőkből nagyobb hiány van, mint  fejlesztőkből? Tudtad, hogy a nagy cégek ezzel a kulcspozícióval biztosítják a műszaki projektjeik sikerét? És tudtad, hogy az internetes verseny a vásárlókért már óriási és a Google mindössze a weboldalak 9.37%-ára fog valaha látogatót küldeni? Napjainkban a gombamód szaporodó interneten értékesítő cégek sokszor köröket futnak a hagyományos iparági szereplőkre. Ezért minden egyes vállalkozónak komolyan foglalkoznia kell az internetes jelenlétével. Ez a munka azonban óriási kihívás, hiszen a vállalkozó és az informatikus sokszor nem beszélnek egy nyelvet. Ezért kell egy tapasztalt projektvezető közéjük, aki rálát az üzleti és a műszaki miértekre is és mindkét fél bevonásával a kitűzött célt gyorsan eléri.

 

A hagyományos munkabeli felállás szerint a vállalkozó (az üzleti igény gazdája) és a megvalósító ember  legjobb és leggyorsabb, ha közvetlenül kommunikálnak. Azonban ez bonyolult műszaki témáknál, ne adj Isten több ember munkájának koordinálásánál, nem szerencsés. Mindenki gyűlöli, ha a projektek túllépik a büdzsét, vagy a határidőből kicsúsznak. Ennek az oka legtöbbször, hogy a felek elbeszélnek egymás mellett és nem értik meg a másik szempontjait. Ez az írás például bemutatja, hogy a weboldal készítésnél már az első telefonhívás kritikus, hogy kinek megy.

 

Rengeteg olyan taposóaknak van a weboldal készítésnél, amelyet egy tapasztalat projektvezető már a munka kezdete előtt képes kivédeni. Gondolni kell a weboldal majdani forgalmi méretezésére, a biztonságra, valamint arra is, hogy a később felmerülő funkciók esetén ne kelljen a munkát újrakezdeni. A weboldal készítés után aztán ott van az üzemeltetése, a keresőoptimalizálás, a tartalommenedzsment és a konverziónövelés is. Különböző projektek a köbön, amelyek viszont az igazán előrelátó cégeknél egy közös kézbe futnak össze, a projektvezetőjébe. Ezen a weboldal szakértői blogon például 13 év IT projektvezetői tapasztalata van ott szórakoztató formában.

 

Ha 2020-ban internetes jelenlétedet fejlesztenéd, akkor tégy egy szívességet a vállalkozásodnak és egy projektvezetővel az oldaladon vágj bele a munkába.

 


loading...