Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2020.01.09

A stressz ellenszerei masszázs és természetes nyugtatók

A stressz manapság befészkelte magát az emberek életébe. Ez egyáltalán nem meglepő, hiszen pörgős életvitelünk és a megfelelni akarás miatt, egyre feszültebbek vagyunk. Valamennyi stresszre szüksége van az emberi szervezetnek, hiszen ez még fokozza is a teljesítményt, azonban, ha a stressz hosszabb ideig fennáll és krónikussá válik, akkor sok betegséget is okozhat.

 

heviz-hotel-palace.jpg

 

A stressz hosszútávú negatív hatásai

 

A stresszhormonok állandó magas szintje okozhat állandó és szűnni nem akaró fejfájást, de a depresszió kialakulásának is oka lehet, ha állandóan stresszesek vagyunk. A magas stresszhormon szint oka lehet a gyomorégés és az álmatlanság kialakulásának.

A stressz még a légzőszervekre, illetve a szív - és érrendszerre is hatással van. Amikor stresszesek vagyunk, akkor gyorsabban is lélegzünk. Ha valakinek alapból gond van a légzésével, stressz hatására még nehezebben fog lélegezni. A szív - és érrendszer is megsínyli a stresszes állapotot, ugyanis a stressz megemeli a vérnyomást, ami olyan betegségek okozója lehet, mint stroke, vagy szívinfarktus.

A krónikus stressz megemeli a vércukorszintet és ez növelheti a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának az esélyét. A megnövekedett légzésszám és pulzusszám, savas refluxot is okozhat, tehát stressz hatására az emésztőrendszer sem fog megfelelően működni.

A folyamatosan fennálló stressz befeszíti az izmokat, így azok képtelenek lesznek a pihenésre, ami pedig a végtagok fájdalmát vonhatja maga után.

A magas stressz szint az immunrendszerre is negatívan hat, hiszen gyengíti azt. Az immunrendszer így képtelen lesz a kórokozókkal szembeni védelemre, amely sok-sok betegség okozója lehet.

 

A stressz és a magnéziumhiány

 

A magnézium egy ásványi anyag, amelyre fokozottabban szükségünk van, amennyiben stresszes életmódot folytatunk. A stressz csökkenti a szervezetben a magnéziumszintet, viszont, ha stressz esetén magnéziumot viszünk be a szervezetünkbe, úgy ezzel ellensúlyozni tudjuk a stressz negatív hatásait és az általa okozott kellemetlen tüneteket.

A magnézium segít a fizikai feszültség kialakulásának megelőzésében és csökkenteni tudja a stressz okozta kellemetlen tüneteket. A magnéziumot egy természetes hatású nyugtató és izomlazító csoportba is besorolhatjuk, hiszen nem csak az izmok ellazításában vesz részt, hanem az idegrendszer működését is megtámogatja. A magnéziumot, kiegészítők formájában is bevihetjük a szervezetünkbe, de sok táplálék is tartalmaz magnéziumot. A magnézium forrásai többek között a sötétzöld leveles zöldségek, a hüvelyesek és a diófélék.

 

Stressz oldása masszázzsal

 

A stressz nem csak izommerevséget, de izomfájdalmat is generálhat. Amennyiben túl sok stressz gyűlik fel a szervezetünkben, úgy fájhat a fejünk, érezhetünk szűnni nem akaró fáradtságot, de még gyomorbántalmak és alvási gondok is gyötörhetnek bennünket.

A masszázs egyik kiemelt célja, hogy csökkentse a szervezetben a feszültséget, így az izmok el tudnak lazulni és végre lehetőségük van a pihenésre, amelyre stressz hatása alatt nem volt mód. Amennyiben az izmok végre ellazulnak, úgy megnőhet a mozgás terjedelme, csökkenhet a fájdalom és ezzel együtt csökken a stressz magas szintje is. A stressz nem csak testi fájdalmat okozhat, de a lelkünket is megtépázhatja. A wellness pihenés egyik kiemelt célja, hogy a testünk és a lelkünk is kipihenje magát. A hévízi Hotel Palace**** lehetőséget ad a testi és lelki regenerálódásra. A szállodában a masszázs szolgáltatások lehetőséget adnak a stressz oldására, és a fájdalom megszüntetésére

 



loading...