Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2021.01.15

Eddz otthon, egyszerűen!

Az otthoni edzés kifejezetten hasznos lehet, főleg napjainkban, hiszen a bezártsággal töltött időt a munka mellett hasznosan is el lehet tölteni, az egészséget a középpontba helyezve. Számtalan edzésmódszerrel találkozhatsz az interneten, számos videó és részletes leírás taglalja, hogy hogyan vidd véghez a gyakorlatokat az otthonod egyes pontjain. 

 

Azonban a legtöbb cikkben számtalan eszköz megvásárlására buzdítanak, amelyekkel egyszerűbbé és kényelmesebbé teheted az edzést, mintha csak az edzőteremben lennél. Később azonban teljesen használhatatlanná válhatnak, mikor a korlátozásokat feloldják, így nem más, mint felesleges pénzkidobás. Ne feledd, eszköz nélkül és különösebb befektetés elkerülésével is megoldhatod az otthoni edzést, meg is mutatjuk, hogy hogyan!

 

 

samansport.hu.png

 

Milyen előnyökkel jár az otthoni edzés?

 

Az otthoni edzésnek számos előnye és hátránya van, abban az esetben, ha még sincs arra lehetőséged, hogy edzőterembe járj, vagy anyagilag, esetleg az idő szűke miatt nem engedheted meg magadnak, akkor sem kell lemondanod az egészséges életmód ezen eleméről. Számos olyan lehetőség áll rendelkezésedre, amellyel otthonod kényelmében is gyakorolhatsz.

 

Mindenekelőtt ki kell tűznöd az elsődleges célodat, hogy mit szeretnél elérni az edzéssel. Szeretnéd szinten tartani magadat és az ülőmunka okozta kellemetlenségeket ellensúlyozni? Szeretnél fogyni, erősödni vagy esetleg az állóképességedet növelni? A saját testsúlyos gyakorlatok tárháza elérhető számodra, amellyel számos igényt kielégíthetsz. Gyakorlásukkal hatékony és változatos lehetőségekkel edzheted a testedet. A fekvőtámasz, a guggolás és egyéb törzserősítő gyakorlatok, mint a plank vagy a lábemelés mind olyan közismert és szeretett gyakorlat, amely segítségedre lehet. A legjobb benne, hogy rengeteg módon variálhatod azokat, különösebb eszköztár nélkül is. 

 

Használd a fegyencedzés eszköztárát!

 

Amennyiben hallottál már az úgynevezett fegyencedzésről, vagy esetleg ismered a Fegyencedzés című könyvet, akkor tisztában lehetsz az eszközmentes edzés fogalmával és változataival egyaránt. Mindez kiváló alapként szolgálhat, azonban ha már a saját testsúlyos edzés minden típusát a végletekig kimerítetted, akkor van pár olyan eszköz, ami nem nagy befektetés, és amit a későbbiekben is sokoldalúan felhasználhatsz. Ilyen többek között a kis helyigényű ugrálókötél, a gym labda vagy a húzódzkodó rúd. 

 

A piacon ma már számos változattal találkozhatsz, az egyszerűbb ajtófélfába erősíthető típustól kezdve a kombináltabb darabokig. Számos gyakorlatot végezhetsz rajta, mint a húzódzkodás, a lábemelés, a függeszkedés vagy ezek kombinációja. Kifejezetten hatásos és szinte az egész testedet képes átmozgatni és megedzeni, mindamellett, hogy olcsón beszerezhető és kicsi tárolási és felhasználási helyet igényel.