Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2021.02.22

Hogyan csökkentheted a kosárelhagyást?

Jártál már úgy egy áruházban, hogy beledobáltál a kosaradba minden olyan dolgot, ami tetszett, hogy kiválogasd azt, ami a legjobban tetszik, de végül nem vetted meg egyiket sem? 

 

Nos az internetes rendelésnél ez még többször előfordul, hiszen van, amikor, csak azért dobálod a termékeket a virtuális kosárba, mert később nem biztos, hogy vissza tudsz navigálni arra az oldalra, és a kosárból még mindig kiveheted. De ennél sokkal több oka lehet a kosárelhagyásnak, ennek járunk kicsit utána. 

 

 

online-vasarlas.jpg

 

 

A kosárelhagyás okai

 

A kosárelhagyás tehát azt jelenti, hogy egyszer már benne volt legalább egy termék a kosarunkban, de végül mégsem vásároltunk. Ez minden kereskedőnek nagy gondot jelent, és a webshopok esetében 70% körül mozog a kosárelhagyások aránya. Érdemes tehát megérteni a kosárelhagyások okait és megszüntetni a kiváltó okok közül annyit, amennyit csak lehet. Ha szeretnéd, hogy kevesebb legyen a kosárelhagyás, kérj konzultációt a Klikkmarketing csapatától.

 

Kosárelhagyás nem ugyanaz, mint a fizetési folyamat elhagyása, mivel ez utóbbinál a látogató már megkezdte a rendelést, de nem fejezte be. 

 

A kosárelhagyás tipikus okai:

 

 

1. A vásárlás regisztrációhoz kötése

 

 

Még mindig alacsony azoknak a webshopoknak az aránya, ahol regisztráció nélkül lehet rendelni. A legtöbben ma már mobiltelefonról rendelnek, ezen pedig minden felesleges kattintás egyre inkább elkedvetleníti a látogatót. Ennél sokkal kulturáltabb megoldás, ha a regisztráció önkéntes és/vagy előnyökkel jár.

 

 

2. Váratlan esemény a folyamat során

 

Bosszantó tud lenni, amikor a kosárba rakás után derül ki, hogy egy termék többe kerül, mint azt jelezték, például ha azt hirdetik, hogy csak a szállítási díjat kell fizetni, de amikor kiválasztod a színt és a méretet, hirtelen átvált az ár jóval magasabbra, vagy csak a rendelési folyamat végén derül ki, hogy szállítási költséget is kell fizetni. Ha mindezt előre jelzik, akkor kevesebb a kosárelhagyás. 

 

3. Túlbonyolítás

 

Minél egyszerűbb a rendelési folyamat, annál kisebb a a kosárelhagyás veszélye.

 

4. Fizetéssel kapcsolatos problémák

 

Bizalmatlanságot kelthet a vevőben, ha teljesen ismeretlen fizetési módokkal vagy erősen korlátozott fizetési lehetőségekkel találkozik, vagy ezekhez a fizetési módokhoz nem kapcsolódik valamiféle garancia. A biztonságos kapcsolat (SSL tanúsítvány) ma már alapkövetelmény, ezenkívül az ismert szolgáltatók logója erősítheti a bizalmat.

 

 

5. Szállítással kapcsolatos problémák

 

Az indokolatlanul hosszú szállítási idő, a szállítási módok vagy átvételi pontok szigorú korlátozása arra készteti a látogatót, hogy máshol rendeljen.

 

6. Garanciális problémák

 

Az elégedettségi, visszaküldési és pénzvisszafizetési garanciák növelik a bizalmat.

 

7. Kapcsolati problémák

 

Ha a látogató nem tud senkitől kérdezni, nem találja meg a válaszokat a honlapon, másnál fog vásárolni. 

 

A honlapod általános megjelenése is szerepet játszik a bizalomépítésben.