Hogyan csökkentheted a kosárelhagyást?
Jártál már úgy egy áruházban, hogy beledobáltál a kosaradba minden olyan dolgot, ami tetszett, hogy kiválogasd azt, ami a legjobban tetszik, de végül nem vetted meg egyiket sem?
Nos az internetes rendelésnél ez még többször előfordul, hiszen van, amikor, csak azért dobálod a termékeket a virtuális kosárba, mert később nem biztos, hogy vissza tudsz navigálni arra az oldalra, és a kosárból még mindig kiveheted. De ennél sokkal több oka lehet a kosárelhagyásnak, ennek járunk kicsit utána.
A kosárelhagyás okai
A kosárelhagyás tehát azt jelenti, hogy egyszer már benne volt legalább egy termék a kosarunkban, de végül mégsem vásároltunk. Ez minden kereskedőnek nagy gondot jelent, és a webshopok esetében 70% körül mozog a kosárelhagyások aránya. Érdemes tehát megérteni a kosárelhagyások okait és megszüntetni a kiváltó okok közül annyit, amennyit csak lehet. Ha szeretnéd, hogy kevesebb legyen a kosárelhagyás, kérj konzultációt a Klikkmarketing csapatától.
Kosárelhagyás nem ugyanaz, mint a fizetési folyamat elhagyása, mivel ez utóbbinál a látogató már megkezdte a rendelést, de nem fejezte be.
A kosárelhagyás tipikus okai:
1. A vásárlás regisztrációhoz kötése
Még mindig alacsony azoknak a webshopoknak az aránya, ahol regisztráció nélkül lehet rendelni. A legtöbben ma már mobiltelefonról rendelnek, ezen pedig minden felesleges kattintás egyre inkább elkedvetleníti a látogatót. Ennél sokkal kulturáltabb megoldás, ha a regisztráció önkéntes és/vagy előnyökkel jár.
2. Váratlan esemény a folyamat során
Bosszantó tud lenni, amikor a kosárba rakás után derül ki, hogy egy termék többe kerül, mint azt jelezték, például ha azt hirdetik, hogy csak a szállítási díjat kell fizetni, de amikor kiválasztod a színt és a méretet, hirtelen átvált az ár jóval magasabbra, vagy csak a rendelési folyamat végén derül ki, hogy szállítási költséget is kell fizetni. Ha mindezt előre jelzik, akkor kevesebb a kosárelhagyás.
3. Túlbonyolítás
Minél egyszerűbb a rendelési folyamat, annál kisebb a a kosárelhagyás veszélye.
4. Fizetéssel kapcsolatos problémák
Bizalmatlanságot kelthet a vevőben, ha teljesen ismeretlen fizetési módokkal vagy erősen korlátozott fizetési lehetőségekkel találkozik, vagy ezekhez a fizetési módokhoz nem kapcsolódik valamiféle garancia. A biztonságos kapcsolat (SSL tanúsítvány) ma már alapkövetelmény, ezenkívül az ismert szolgáltatók logója erősítheti a bizalmat.
5. Szállítással kapcsolatos problémák
Az indokolatlanul hosszú szállítási idő, a szállítási módok vagy átvételi pontok szigorú korlátozása arra készteti a látogatót, hogy máshol rendeljen.
6. Garanciális problémák
Az elégedettségi, visszaküldési és pénzvisszafizetési garanciák növelik a bizalmat.
7. Kapcsolati problémák
Ha a látogató nem tud senkitől kérdezni, nem találja meg a válaszokat a honlapon, másnál fog vásárolni.
A honlapod általános megjelenése is szerepet játszik a bizalomépítésben.