Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2021.11.15

Mitől lesz sikeres egy landing oldal?

Az internet virágkorában szinte már elképzelhetetlen, hogy egy vállalkozás ne legyen jelen online. Szerencsére ezzel egyre többen vannak tisztában, így egyre több céges weboldalba ütközhetünk, amelyek különböző termékeket vagy szolgáltatásokat kínálnak. 

 

Ám amit többen nem tudnak, hogy egy weboldal mit sem ér megfelelő céloldal, azaz landing page nélkül. Ezek feladata, hogy konkrét konverziók végrehajtására ösztönözzék a látogatókat. A felhasználókat általában hirdetések formájában szokták ezekre az oldalakra terelni. 

 

De nem mindegy, hogy mit tartalmaz az a landing page! Cikkünkben összeszedtünk néhány fontos tudnivalót az értékesítési oldalakkal kapcsolatban. 

 

 

weboldal-keszites-landing-page.jpeg

 

 

Mi is az az értékesítési oldal?

 

A landing page szerepe tehát, hogy valamilyen konkrét cselekedetre ösztönözze a weboldalra érkező felhasználókat. Általában két típusát szoktuk megkülönböztetni, a vásárlásra ösztönző landing oldalt, illetve azokat, ahol valamilyen leadgenerálás történik. 

 

A vásárlásra ösztönző céloldal esetében általában lehetőség nyílik az adott termék vagy szolgáltatás megrendelésére. Egy vagy kevés termékes webshop esetén általában minden egyes termék külön landing oldalra kerül, míg több száz vagy több ezer termék esetén általában termékcsoportonként készülnek az oldalak. 

 

A leadgenerálás céljából készült weboldalak általában egyéb műveletekre, például hírlevél-feliratkozásra, kapcsolatfelvételre vagy regisztrációra öszöntözik a látogatókat. 

 

Hogyan legyen sikeres a landing oldal? 

 

Egyáltalán nem mindegy, hogyan építjük fel a landing oldalunkat. Ha bizonytalanok vagyunk, akkor a weboldal készítés során érdemes szakértő csapat segítségét igénybe venni annak érdekében, hogy biztosan a lehető legjobb eredményeket kaphassuk. 

 

Talán nem lesz nagy meglepetés, hogy a landing oldal sikeressége nagyban múlik a szövegen. A szöveget úgy kell megfogalmazni, hogy egyszerre legyen informatív, lényegretörő, ugyanakkor mégis figyelemfelkeltő. 

 

Fontos, hogy legyen egy CTA, azaz cselekvésre ösztönző gomb az oldalon. Erre kattintva például a vásárló egyenesen továbbléphet a rendeléshez. Jó, ha ez a gomb kellően feltűnő, és kiemelkedik a háttérből. 

 

További hasznos tippek

 

Ha ennél is tovább mennél, akkor érdemes az alábbi tippeket is megfogadni: 

 

- Mindig egy konkrét cél mentén alakítsd ki a weboldalt! Ha a vásárlások számát akarod növelni, akkor ne zavard össze a felhasználókat hírlevél-feliratkozással. Legyen mindig egyértelmű, mit vársz tőlük!

 

- A hirdetés és a landing page mindig passzoljon! Ellenkező esetben a vásárlók néhány másodpercen belül elhagyják az oldalt, és nem fogják végrehajtani az általad kívánt műveletet. 

 

- Az oldal ne tartalmazzon olyan linkeket, amelyek túlságosan eltéríthetik a látogatókat, mivel így szintén nem fog megtörténni az általunk kívánt cél.