Mi kerüljön a webáruház virtuális polcaira?
Az e-kereskedelem napról napra egyre nagyobb szerepet kap, melyhez feltétlenül szükség van egy jól kezelhető és igényes webshopra. Cikkünkben arra keressük a választ, hogy milyen termékeket érdemes árulni a webáruházakban, hogyan lehet megfelelni a vásárlók változó igényeinek.
A karantén időszakában sokan rájöttek arra, hogy sokkal egyszerűbb házhoz rendelni a termékeket, mint személyesen megvásárolni azokat. Ez az új szokás pedig megmaradt a karantént követően is. Ehhez kell feltétlenül igazodnia a webáruházak tulajdonosainak, ugyanis nem mindegy, hogy milyen termékek kerülnek a virtuális polcokra. A webáruházak hirdetései pedig biztos kezekben tudhatóak a Follow Marketing segítségével.
Így lehet elérni, hogy a vásárlók elköteleződjenek
Jó választásnak bizonyulnak a kis mennyiségben értékesíthető és magas profittal rendelkező szolgáltatások. Ide sorolhatóak többek között az előfizetéses alkalmazások, az online tanfolyamok és az e-könyvek. Továbbá szintén jó választásnak bizonyulnak a magasabb darabszámban értékesíthető termékek, melyek alacsony profittal rendelkeznek. Ide tartoznak például a kozmetikai termékek.
Természetesen nemcsak ebbe a két csoportba tartozhatnak sikeres termékek, néhány szabály betartásával ki lehet tűnni a tömegből. Első lépésként meg kell találni a vásárló gyenge pontját, vagyis létező problémára kell megoldást kínálni. Azonban nem elég csupán a megoldást kínálni, azt jól is kell kommunikálni.
Meg kell nézni a konkurensek kínálatát
Mindemellett feltétlenül fontos a kiváló minőség a webáruház és a termékek esetében egyaránt. Továbbá a termékek értékesítése előtt szükséges megvizsgálni a nemzetközi piacot, és megnézni, hogy ott mekkora haszonnal tudják eladni az adott terméket. Így kideríthető, hogy az hiteles-e, kiket érdemes megcélozni vele, milyen minőségű, valamint az is, hogy népszerű-e és hogy elégedettek-e vele a vásárlók.
A nemzetközi piac megvizsgálását követően, az itthoni versenytársakra is kell figyelmet fordítani. Meg kell nézni a konkurensek kínálatát. Továbbá érdemes olyan terméket választani, mely jó ár-érték aránnyal rendelkezik, gyorsan szállítható, könnyű és kis méretű.
Érdemes feltüntetni a termékek mellett a véleményeket
Nemcsak a termékre kell kiemelt figyelmet fordítani a bevétel növelése érdekében, hanem a webáruházra is. Fontos, hogy a fizetési lehetőségek között szerepeljen Paypal. Továbbá érdemes használni upsell-ajánlatot, mellyel növelhető a kosárérték. Mindemellett be lehet építeni a webáruházba egy okos-keresőt, mely megkönnyíti a vásárlók számára a kereséseket.
Továbbá hasznos feltüntetni a termékek mellett a véleményeket, és célszerű e-mail listát építeni, és rendszeresen hírleveleket küldeni a feliratkozóknak. Mindemellett pedig pop-up hirdetéseket is lehet alkalmazni, melyekkel maradásra lehet bírni a oldal látogatóit.