Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2021.12.20

Marketing ügynökség - szükséges-e vagy sem?

Az internet robbanásszerű térnyerésével az online marketing és ezzel együtt mára a marketing ügynökségek jelentősége is egyik pillanatról a másikra lett megkérdőjelezhetetlen. A cégek /vállalkozások felismerték, hogy a kereslet legkönnyebben online szólítható meg, ezáltal pedig ádáz versengés folyik a potenciális ügyfelekért. Újabb és újabb online platformok jelennek meg, ahol lehet és kell is termékünknek vagy szolgáltatásunknak érvényt szerezni. Az egyre csak bővülő értékesítési csatornák és az ezáltal kínálkozó lehetőségek pedig rengeteg plusz feladatot jelentenek a legkisebb cégeknek is a versenyszférában. Legyinteni ezekre a lehetőségekre luxus, több marketingest alkalmazni pedig általában nem kifizetődő. Kézenfekvő megoldás tehát marketing ügynökséget alkalmazni, hogy egy kézben legyen ez a komoly szakértelmet igénylő és sokrétű feladat, mellyel nagyon komoly versenyelőnyt szerezhet egy vállalkozás a konkurenciával szemben.

 

online-marketing-ugynokseg.jpeg

 

Marketing ügynökség

 

A marketing ügynökségeknél a különböző területekre (weboldalak készítése és felújítása, keresőoptimalizálás, fizetett online hirdetések kezelése, szövegírásra) külön-külön szakemberek vannak, hiszen mára ezek külön szakterületnek számítanak az online marketing világában. Adott tehát a lehetőség. A vállalkozások így minden energiájukat abba fektethetik, hogy az online szerzett ügyfeleket kiszolgálják, megrendelői oldalról csupán egy olyan munkaerőt kell foglalkoztatni, aki kézben tartja a dolgokat és megfelelő információkkal látja el a marketing ügynökséget, mellyel együtt kíván működni.

 

Online marketing ügynökség – melyiket a sok közül? 

 

Nem könnyű persze kiválasztani a megfelelő online marketing ügynökséget, hiszen nagyon sok az ezzel foglalkozó vállalkozás. Először is érdemes ajánlatot kérni több helyről és az máris sok mindent elárul, hogy az ajánlatkérésre milyen módon reagálnak az ügynökségek. Egy alapos és profi online marketing ügynökségtől biztos, hogy nem kapunk azonnal ajánlatot. Minden bizonnyal előtte kérni fognak információkat:  mindenekelőtt alapos elemzésnek veti alá a megbízó weboldalát, a konkurenciáit ( a konkurencia elemzés minden esetben óriási jelentőséggel bír) és annak szintén online jelenlétét és csak egy alapos vizsgálat után küldi meg az ajánlatát hiszen akkor már tisztában van vele, hogy mily módon szerezhet az ajánlatkérő előnyt a versenytársaival szemben. Ellenben ha egy ilyen esetben kérdések és különösebb vizsgálat nélkül kapunk ajánlatot, akkor jobb ha azt a szolgáltatót kerüljük. Sok ügynökség persze azt mondja, hogy az ő módszerük tökéletes és csak meg kell venni az általuk kínált szolgáltatói csomagot. Azonban ez a legtöbb esetben nem igaz, hiszen valódi piackutatás és versenytárs elemzés nélkül nem lehet a maximumot kihozni az online világ adta lehetőségekből. Más a helyzet abban az esetben, ha még nincs weboldalunk és nem vagyunk egyáltalán jelen termékünkkel az online piacon. Ilyenkor próbáljunk referenciákat kérni, abból sok mindenre tudunk szintén következtetni. Egy jól megválasztott online marketing ügynökséggel együttműködni kifejezetten gyümölcsöző kapcsolat lehet, ezért kell körültekintően választani. Már csak azért is, mert optimális esetben ez általában egy hosszútávú kapcsolat.

 

Digitális marketing ügynökség – feladatok nagy vonalakban 

 

Egy profi digitális marketing ügynökség a megbízó és konkurenciái elemzése után meg tudja mondani, hogy mely területekre érdemes energiákat fektetni a nagyobb érdeklődés elérése érdekében. Lehetőségek sokasága rejlik az internetes piacokban, de sok minden függ a kereslet összetételétől, a célpiacoktól. Gyakorta más platformokon kell megszólítani a különböző korosztályú fogyasztókat és szintén számít, hogy végfelhasználóknak értékesítünk (b2c), vagy viszonteladókat (b2b) szeretnénk termékünkkel megcélozni. A digitális marketing ügynökségeknek megvannak a jól bevált módszereik programjaik, mellyel alapos vizsgálatnak vetik alá a vásárlói szokásokat. Tudják mérni a látogatók weboldalon töltött idejét, a beérkező érdeklődők útvonalát és még sorolhatnánk. Ezek a módszerek azonban a nem gyakorlottaknak nagyon időigényes és sokszor érthetetlen feladat, egyszerűbb és kifizetődőbb tehát egy digitális marketing ügynökséggel együttműködni, hiszen időt, energiát és a legtöbb esetben pénzt is spórolhatunk ezzel.