A marketing is terjedhet a vírushoz hasonlóan?
Hát persze. A vírusmarketingnek pont ez a lényege. Minimális költségkeretből olyan kampányt indítani, amellyel tömegeket lehet elérni. Elméletben ez nagyon jól hangzik, és nyilván nagyon sokan örülnének egy ilyen kampánynak, a gyakorlati megvalósítás azonban korántsem egyértelmű és egyszerű, ennek járunk utána ebben a bejegyzésben.
Mi a vírusmarketing lényege?
A vírusmarketing nagyon kedvelt, és kiváló teljesítményt lehet elérni vele, a gerillamarketing egyik fajtája. Ez utóbbi arról kapta a nevét, hogy nem a hagyományos marketingeszközöket használja, hanem szokatlan módszereket, hirdetési felületeket és egyéb trükköket alkalmaz. Mindezt alacsony, néha nulla költségvetéssel valósítja meg.
A vírusmarketing is letér a hagyományos útról, az internet segítségével éri el a tömegeket. Különbséget kell tenni a virálisan terjedő tartalmak és a vírusmarketing között, mivel ez utóbbi tudatosan megtervezett folyamatok eredménye.
Sem az igazi, sem a számítógépes vírusokhoz nincs köze, a jelző inkább a gyors terjedésre utal, nagy sebességgel nagy tömeget ér el. A nagyszámú elérés még nem garantálja a sikert, mint ahogyan a vaktában lövöldözés sem biztosítja, hogy a megfelelő célpontot találod el. Azt kell elérni, hogy a felhasználók önszántukból megosszák a tartalmaidat. A WPKurzusnál többféle gerillamarketing eszközzel is megismerkedhetsz.
Hogyan működik a hatásos vírusmarketing?
Sajnos nincs általánosan bevethető tipp, hogyan lehet elérni, hogy vírusként terjedjenek a tartalmaid. Az biztos, hogy valami szokatlannal, meghökkentővel kell előrukkolni, hogy ki tudj tűnni a tömegből, hiszen ma már akkora a média alapzaj, hogy a felhasználóknak igen magas az ingerküszöbük.
Az eddig alkalmazott vírusmarketinges eszközök:
- Érdekes tartalmak
- Videók
- Játékok
- Fejtörők, kvízek
Tehát kell egy kreatív ötlet, amely összekapcsolja az üzeneted a termékeddel vagy szolgáltatásoddal. Bármilyen vicces is egy videó, ha nem fonódik össze a márkád nevével, nem éred el vele az áhított célt, mert a videót ugyan sokan meg fogják nézni, de senki sem fog emlékezni a márkádra. A fontos, hogy megtegyék az első lépést, kattintsanak rá, osszák meg. Ne is vegyék észre, hogy valamit reklámozol vagy el akarsz adni.
Akkor tudsz jó eredményeket elérni, ha ismered a célközönséged, tudod, mire mozdulnak rá az emberek, és hogyan kell eléjük tárni az üzenetet.
Ha jól csinálod, nagy tömegeket fogsz elérni, ha beindult a gépezet, magától működik tovább, nincsenek további költségek, és akár hosszú ideig bent maradhat az emberek tudatában.
Az előnyök mellett meg kell említeni a hátrányokat is, például ha kiszabadul a vírus, onnantól nem lehet megállítani a terjedését. Ha negatív érzelmeket vált ki az emberekben, akkor lerombolhatod vele a jó hírneved. Előfordulhat, hogy nem a megfelelő helyre jut el az üzenet.
Tehát bármennyire is hasznos a vírusmarketing, óvatosan alkalmazd!