Ismerd meg 2024 digitális marketing trendjeit!
Ismerd meg 2024 digitális marketing trendjeit!
(x) Ahhoz, hogy az idei éved sikeres legyen, lépést kell tartanod a legfontosabb digitális marketing trendekkel. Miért? Mert ha lemaradsz, akkor később nagyon nehezen tudod majd felvenni a ritmust, csökken a versenyképességed. Ezt pedig te sem szeretnéd!
2024 digitális marketing trendjei
A Selector Digitális Marketing Ügynökség nemrég kíváncsiságból megnézte, hogy a ChatGPT milyen használható megoldásokkal tud szolgálni a marketing trendekkel kapcsolatban. Az ügynökség honlapján részletes beszámoló olvasható a kapott eredményekről, amit most te is megismerhetsz.
A folyamatosan változó piaci és fogyasztói elvárások, a technológia gyors fejlődése mellett szinte kötelező cégvezetőként tudnod, hogy merre tartanak mások a marketing terén. Ha nem ismered a változásokat, akkor nem tudsz megfelelően reagálni rájuk és mire feleszmélsz, zsákutcában találod magad, ahonnan időbe telik majd kiverekedni magad. Viszont ha figyelsz, akkor azonnal lépsz és beveted a legújabb módszereket a vevőszerzésben.
A ChatGPT hasznos, de nem tud mindent naprakészen
A ChatGPT annak ellenére, hogy sokan etalonnak tartják, korántsem olyan naprakész - csupán csak egy úgynevezett nyelvi modell, ami csak a már meglévő ismereteiből tud kiindulni, és az emberi gondolatok helyett nyelvi logikára építi válaszát. Így hiába vársz tőle friss adatokat a marketing területéről, soha nem kapsz aktuális válaszokat a kérdéseidre. Viszont kiváló összefoglalót adhat az addigi ismeretekről.
A ChatGPT szerint a következő évek marketing trendjei az alábbiak lehetnek
- Mesterséges intelligencia (MI) és gépi tanulás – aminek nagy szerepe lesz a fogyasztói viselkedés elemzésében és a személyre szabott marketing stratégiákban.
- Kiterjesztett valóság (AR) és virtuális valóság (VR) – ezek egyre nagyobb teret hódítanak majd, interaktív felhasználói élményeket garantálva.
- Keresés hang alapján – a hangalapú SEO is egyre megszokottabbá válik.
- Interaktivitás – kvízek, szimulációk, interaktív videók képesek lesznek még mélyebb kapcsolatot létrehozni a márkák és a fogyasztók között.
- Adatvédelem és adatbiztonság – a cégeknek még nagyobb hangsúlyt kell helyeznie az adatvédelemre.
- E-kereskedelem és közösségi médiás vásárlás – az Instagram és a Pinterest kereskedelmi funkciókat integrál majd, így a fogyasztók ezekből az alkalmazásokból vásárolhatnak.
- Ügyfélorientált marketing – a stratégiák kialakításánál a márkák egyre inkább a fogyasztókra összpontosítanak.
- Fenntarthatóság és társadalmi felelősség – a fogyasztók alapvető elvárásává válik a felelősségvállalás a környezeti és társadalmi kérdésekben.
- Hiper-személyre szabás – még személyre szabottabb üzeneteket és ajánlatokat küldenek a márkák a fogyasztóknak.
- Videós tartalom – élő közvetítések és rövid formátumú videók mutatnak növekvő tendenciát.
Természetesen ezek mellett érdemes figyelemmel követni a technológiai fejlődést, az egymást gyorsan követő innovációkat, így mindig naprakész lehetsz a vállalkozásod marketingjének alakításában.