1 post
Skip to main content

Ismerd meg 2024 digitális marketing trendjeit!

2024. január 22.
Letenye Média

Ismerd meg 2024 digitális marketing trendjeit!

(x) Ahhoz, hogy az idei éved sikeres legyen, lépést kell tartanod a legfontosabb digitális marketing trendekkel. Miért? Mert ha lemaradsz, akkor később nagyon nehezen tudod majd felvenni a ritmust, csökken a versenyképességed. Ezt pedig te sem szeretnéd!

2024 digitális marketing trendjei

A Selector Digitális Marketing Ügynökség nemrég kíváncsiságból megnézte, hogy a ChatGPT milyen használható megoldásokkal tud szolgálni a marketing trendekkel kapcsolatban. Az ügynökség honlapján részletes beszámoló olvasható a kapott eredményekről, amit most te is megismerhetsz.

A folyamatosan változó piaci és fogyasztói elvárások, a technológia gyors fejlődése mellett szinte kötelező cégvezetőként tudnod, hogy merre tartanak mások a marketing terén. Ha nem ismered a változásokat, akkor nem tudsz megfelelően reagálni rájuk és mire feleszmélsz, zsákutcában találod magad, ahonnan időbe telik majd kiverekedni magad. Viszont ha figyelsz, akkor azonnal lépsz és beveted a legújabb módszereket a vevőszerzésben.

digitalis

A ChatGPT hasznos, de nem tud mindent naprakészen

A ChatGPT annak ellenére, hogy sokan etalonnak tartják, korántsem olyan naprakész - csupán csak egy úgynevezett nyelvi modell, ami csak a már meglévő ismereteiből tud kiindulni, és az emberi gondolatok helyett nyelvi logikára építi válaszát. Így hiába vársz tőle friss adatokat a marketing területéről, soha nem kapsz aktuális válaszokat a kérdéseidre. Viszont kiváló összefoglalót adhat az addigi ismeretekről.

A ChatGPT szerint a következő évek marketing trendjei az alábbiak lehetnek

  • Mesterséges intelligencia (MI) és gépi tanulás – aminek nagy szerepe lesz a fogyasztói viselkedés elemzésében és a személyre szabott marketing stratégiákban. 
  • Kiterjesztett valóság (AR) és virtuális valóság (VR) – ezek egyre nagyobb teret hódítanak majd, interaktív felhasználói élményeket garantálva.
  • Keresés hang alapján – a hangalapú SEO is egyre megszokottabbá válik.
  • Interaktivitás – kvízek, szimulációk, interaktív videók képesek lesznek még mélyebb kapcsolatot létrehozni a márkák és a fogyasztók között.
  • Adatvédelem és adatbiztonság – a cégeknek még nagyobb hangsúlyt kell helyeznie az adatvédelemre.
  • E-kereskedelem és közösségi médiás vásárlás – az Instagram és a Pinterest kereskedelmi funkciókat integrál majd, így a fogyasztók ezekből az alkalmazásokból vásárolhatnak.
  • Ügyfélorientált marketing – a stratégiák kialakításánál a márkák egyre inkább a fogyasztókra összpontosítanak.
  • Fenntarthatóság és társadalmi felelősség – a fogyasztók alapvető elvárásává válik a felelősségvállalás a környezeti és társadalmi kérdésekben.
  • Hiper-személyre szabás – még személyre szabottabb üzeneteket és ajánlatokat küldenek a márkák a fogyasztóknak.
  • Videós tartalom – élő közvetítések és rövid formátumú videók mutatnak növekvő tendenciát.

Természetesen ezek mellett érdemes figyelemmel követni a technológiai fejlődést, az egymást gyorsan követő innovációkat, így mindig naprakész lehetsz a vállalkozásod marketingjének alakításában.


Kapcsolódó cikkek

Hírstart friss hírek