Egy CRM rendszer hasznosulása asztalos cégeknél
Egy CRM rendszer hasznosulása asztalos cégeknél
(x) Elsőre talán meglepő, de korszerű CRM rendszer segítségével egy asztalos cég működése is egészen komoly szinteket léphet előre. A megvalósításhoz pedig nem kell más, mint egy kézenfekvő szoftver, néhány befektetett munkaóra és fegyelmezett kivitelezés. Ehhez fogunk praktikus irányelveket javasolni máris a bejegyzés keretei között.
Miért kellhet CRM rendszer egy asztalos cégnek?
Leginkább azért, hogy egy meglehetősen kompetitív iparágban is tudjon folyamatosan fejlődni, növekedni, hatékonyan működni. Még olyan nehézségek ellenére is, mint az alapanyagok árának látványos elszállása vagy a munkaerőhiány.
Egy MiniCRM típusú CRM rendszer bizony asztalos cégeknél is több szempontból jelentheti a szintlépés kulcsát. Első körben segíthet megőrizni a versenyképességet, idővel pedig akár versenyelőnyt is biztosíthat.
Ha az ember körülnéz a szektorban, a legtöbb szereplő esetében a határidők be nem tartását, állandó rohanást, nehezen kontrollálható folyamatokat tapasztal. Holott szoftveresen viszonylag könnyű rendbe szedni még egy széthulló félben lévő struktúrát is.
Mi mindenben könnyítheti meg a CRM rendszer egy asztalos cég mindennapjait?
Először is segíthet az ügyfélszerzésben. Az értékesítők szoftveres segítséget kaphatnak, gyorsabban és pontosabban adhatnak ajánlatokat, egyúttal a kiküldött ajánlatok nyomon követése is pontosabb lehet.
CRM rendszerrel minden feladatnak meg lehet a felelőse, vagyis átláthatóbbá válik a működés, hiba esetén pedig pikk-pakk kiderül, hol kell orvosolni a problémát. További hozzáadott érték, hogy minden ügyfélelőzmény másodpercek alatt elérhető, ami az ügyfélszolgálati teendőket is egyszerűbbé varázsolja.
Mindezeken túl a papírmunka és az örökös adminisztráció elképesztő mértékben csökkenthető. Sok asztalos cégnél meglepődnek rajta, mennyi kapacitás szabadul fel heteken belül, amit át lehet csatornázni a vállalkozás fejlesztésébe.
Mi lehet a bevezetés hatékony és fenntartható módja?
Első körben egy olyan rendszert kell választani, amit könnyen a cég működéséhez lehet igazítani. Ebből a szempontból előny, ha a választott szoftver magyar nyelven elérhető, egyúttal támogatás is járhat hozzá magyarul.
Maga az implementáció időbe és energiába kerül. Aggódni viszont nem kell, mert minden befektetett munkaóra idővel a sokszorosát hozza vissza. A kulcs az, hogy lépésről lépésre haladjunk előre.
Válasszuk ki a céges működés egy-egy folyamatát, és modellezzük annak a jelenlegi menetét! Meg kell vizsgálni, hogyan és miként lehet optimalizálni rajta. Ha megvannak a kulcspontok, ezeket kell beállítani szoftveresen.
Minden ilyesfajta automatizációs és optimalizálós lépés azt eredményezi, hogy az asztalos cég a hatékonyságát tekintve szinteket fog előre lépni.