CRM segítségével bármely marketing ügynökség sikeresebb lehet
CRM segítségével bármely marketing ügynökség sikeresebb lehet
(x) Ahogy bármely más cégnél, úgy egy marketing ügynökség életében is a tartós siker kulcsát jelentheti a CRM tudatos használata. Még akkor is, ha az ilyen típusú szervezetekről a szabadon szárnyaló kreatív munkastílus jut első körben az eszünkbe. A cikk viszont megmutatja, hogy rend nélkül elképzelhetetlen a minőségi alkotómunka.
Milyenek a hétköznapok egy sikerorientált marketing ügynökség életében?
Ahogy az sejthető, a jól prosperáló marketing ügynökségeknél általában pörgés van. Kreatív munkatársak meetingelnek, dolgoznak, és igyekeznek maradandót alkotni. Lehetőleg úgy, hogy az ügyfelek elégedettek legyenek, az ügynökség pedig sikeres.
Ez a szemlélet viszont érdekes paradoxonhoz vezet. Minél jobban megy a business, MiniCRM és tudatos marketing automatizálás nélkül annál nehezebb azt fenntartani. Hiszen a kreatív munka mit sem ér, ha ehhez nem társul precízen strukturált működés.
Ennek folyományaként nem ritka, hogy az ilyen típusú szervezeteknél túlterhelt a csapat. Ádáz küzdelem folyik a határidőkkel, ami könnyen csaphat át káros mértékű stresszbe. Márpedig ez nem igazán kedvez az alkotókedvnek és a fenomenális kampányok kitalálásának.
Miért lehet sikeresebb egy marketing ügynökség CRM segítségével?
A CRM úgy hasznosítható egy marketing ügynökségnél, akárcsak egy a szervezetre szabható vállalatirányítási rendszer. Ami rendet képes teremteni a káoszban, és egyetlen szoftverben segíthet koncentrálni a cég valamennyi folyamatát és tevékenységét.
Hogy mi minden csatornázható be alá? Mindenekelőtt a feladatok kiosztása és nyomon követése, méghozzá kollégák szerint. Ehhez kapcsolódik a határidők számon tartása, ami segít elkerülni az ügyfél- és presztízsvesztést generáló késéseket.
De olyan tipikus teendők szintjén is meg lehet fogni a hatékonyságnövelést, amilyen például a számlák kiállítása, a HR-feladatok elvégzése, az ügyfélszerzés, a marketing vagy akár a külső és belső levelezés.
Minél szervezettebb egy cég, annál inkább szárnyalhat a kreativitás
A jelenség hátterét nem nehéz felismerni. Ha a munkatársak nem emailek megválaszolásával és lélekölő adminisztrációval töltik az idejüket, akkor több szabad kapacitásuk marad a valódi alkotást jelentő tevékenységekre.
Így nem lóhalálában kell olyan munkákkal foglalkozni, amelyeknél az eredményesség elképzelhetetlen nyugalom, koncentráció és kreativitás nélkül. Vagyis a szervezettség és precizitás így szülhet szabadon szárnyaló alkotókedvet.
A folyamat pedig egyetlen elhatározással kezdődik. Minden olyan marketing ügynökségnél át kellene ezt gondolni, ahol hosszabb távban gondolkodnak, és a legjobb ügyfelekkel szeretnének együtt dolgozni.
Ha ugyanis sikerül ezt megvalósítani, abból nemcsak ők profitálnak sokat, de az ügyfeleiket is sikeresebbé tehetik. Így mindenki nyer.