Skip to main content

CRM segítségével bármely marketing ügynökség sikeresebb lehet

2023. február 14.
Letenye Média

CRM segítségével bármely marketing ügynökség sikeresebb lehet

(x) Ahogy bármely más cégnél, úgy egy marketing ügynökség életében is a tartós siker kulcsát jelentheti a CRM tudatos használata. Még akkor is, ha az ilyen típusú szervezetekről a szabadon szárnyaló kreatív munkastílus jut első körben az eszünkbe. A cikk viszont megmutatja, hogy rend nélkül elképzelhetetlen a minőségi alkotómunka.

Milyenek a hétköznapok egy sikerorientált marketing ügynökség életében?

Ahogy az sejthető, a jól prosperáló marketing ügynökségeknél általában pörgés van. Kreatív munkatársak meetingelnek, dolgoznak, és igyekeznek maradandót alkotni. Lehetőleg úgy, hogy az ügyfelek elégedettek legyenek, az ügynökség pedig sikeres.

Ez a szemlélet viszont érdekes paradoxonhoz vezet. Minél jobban megy a business, MiniCRM és tudatos marketing automatizálás nélkül annál nehezebb azt fenntartani. Hiszen a kreatív munka mit sem ér, ha ehhez nem társul precízen strukturált működés.

Ennek folyományaként nem ritka, hogy az ilyen típusú szervezeteknél túlterhelt a csapat. Ádáz küzdelem folyik a határidőkkel, ami könnyen csaphat át káros mértékű stresszbe. Márpedig ez nem igazán kedvez az alkotókedvnek és a fenomenális kampányok kitalálásának.

marketing ugynokseg

Miért lehet sikeresebb egy marketing ügynökség CRM segítségével?

A CRM úgy hasznosítható egy marketing ügynökségnél, akárcsak egy a szervezetre szabható vállalatirányítási rendszer. Ami rendet képes teremteni a káoszban, és egyetlen szoftverben segíthet koncentrálni a cég valamennyi folyamatát és tevékenységét.

Hogy mi minden csatornázható be alá? Mindenekelőtt a feladatok kiosztása és nyomon követése, méghozzá kollégák szerint. Ehhez kapcsolódik a határidők számon tartása, ami segít elkerülni az ügyfél- és presztízsvesztést generáló késéseket.

De olyan tipikus teendők szintjén is meg lehet fogni a hatékonyságnövelést, amilyen például a számlák kiállítása, a HR-feladatok elvégzése, az ügyfélszerzés, a marketing vagy akár a külső és belső levelezés. 

Minél szervezettebb egy cég, annál inkább szárnyalhat a kreativitás

A jelenség hátterét nem nehéz felismerni. Ha a munkatársak nem emailek megválaszolásával és lélekölő adminisztrációval töltik az idejüket, akkor több szabad kapacitásuk marad a valódi alkotást jelentő tevékenységekre.

Így nem lóhalálában kell olyan munkákkal foglalkozni, amelyeknél az eredményesség elképzelhetetlen nyugalom, koncentráció és kreativitás nélkül. Vagyis a szervezettség és precizitás így szülhet szabadon szárnyaló alkotókedvet.

A folyamat pedig egyetlen elhatározással kezdődik. Minden olyan marketing ügynökségnél át kellene ezt gondolni, ahol hosszabb távban gondolkodnak, és a legjobb ügyfelekkel szeretnének együtt dolgozni.

Ha ugyanis sikerül ezt megvalósítani, abból nemcsak ők profitálnak sokat, de az ügyfeleiket is sikeresebbé tehetik. Így mindenki nyer.


Kapcsolódó cikkek

Hírstart friss hírek