Skip to main content

Te mennyire veszed komolyan a vásárlóidat?

2023. december 10.
Letenye Média

Te mennyire veszed komolyan a vásárlóidat?

(x) Minden bizonnyal számodra is ismerős jelenség, hogy egy webáruház vagy épp egy értékesítő számára csakis addig vagy fontos, amíg nem költesz náluk. Amint megveszed azt a terméket vagy szolgáltatást, amit ők nagyon el szeretnének adni neked, akkor máris nem leszel annyira érdekes a szemükben. Mennek tovább a következő vásárlókra.

Szerinted jól van ez így? Megéri így gondolkodni? Neked hogy esett, amikor utána már senki semmilyen ajánlattal nem keresett, nem kért véleményt, visszacsatolást? Ha ezekre visszagondolsz - immáron cégvezetőként -, akkor bizony rájössz, hogy mekkora nagy bakit követsz el, ha te is így teszel.

Hogyan válhatsz naggyá?

Ugye, neked is az a nagy álmod, hogy minél nagyobb legyen a céged? De vajon mindent megteszel érte? Hogy ez kiderüljön, tanácsos a Klikkmarketing eseti konzultációs szolgáltatását igénybe venni. Mert ahhoz, hogy fény derüljön arra, hogy miért nem pörög úgy a business, ahogy szeretnéd, le kell ásni a dolgok legmélyére.

Többek között ki kell vesézni azt is, hogy mennyit ér számodra egy vásárló. Ezt a vevő élettartam értékből fogod megtudni, amihez négy dolog kell, hogy ki tudd számolni:

  • Az, hogy mennyiért vásárol nálad átlagosan.
  • Az, hogy milyen gyakran vásárol.
  • Az, hogy mennyi ideig vásárol nálad.
  • Az, hogy milyen árréssel adod el neki a termékedet/szolgáltatásodat.

Ha ezt kiszámolod, akkor már jó nyomon jársz, sőt, látni fogod azt is, hogy hol kellene ahhoz javítani a folyamaton, hogy minél elkötelezettebb vásárlót faragj belőle.

informatikus ferfi

Ne csak tranzakciókban gondolkozz!

Ha minden egyes vevő feje helyén a következő számla sorszámát látod, az elég nagy baj. Egy igazán nagy cég nem csupán a mai bevételeket tartja szem előtt, hanem hosszú távra tervez - a vásárlóval is.

Így ha növelni szeretnéd a céged volumenét, akkor mindenképpen a tettek mezejére kell lépni a következő területeken:

  • Növelned kell az átlagos kosárértéket.
  • El kell érned, hogy minél gyakrabban vásároljon nálad.
  • Úgy kell felépítened a vásárlást és az utánkövetést, hogy minél tovább visszatérő vásárlód legyen.
  • Próbáld növelni az árrésedet, hiszen így a hasznos is nagyobb lesz.

Persze ez nem megy egyik napról a másikra, gondos felmérés, tervezés, utánkövetés, újratervezés szükséges hozzá. Ha készen állsz a változásra, akkor már csak egy partnert kell keresni hozzá, amely lehet akár a Klikkmarketing szakemberekből álló gárdája is.

A cél, hogy minél tovább minél több pénzt hagyjanak nálad!

Ugye, ez így nagyon logikusan hangzik? De ezért tenni is kell ám. Egyúttal térjünk is vissza a cikk elejére. Tudod, amikor kifizetted a számlát, és már a kutya nem keresett utána. Ha azt az esetet végiggondolod, hogy ott mi kellett volna neked ahhoz, hogy visszatérő, esetlegesen többszörösen visszatérő vásárlóvá válj, akkor máris közelebb kerültél az igazsághoz.

Ha pedig még teszel is a megvalósulásért, akkor pedig semmi nem ment meg attól, hogy minél nagyobb legyen a céged!


Kapcsolódó cikkek

Hírstart friss hírek