Kötelező lett a biztosítás az elektromos rollerekre is
Kötelező lett a biztosítás az elektromos rollerekre is
Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb) kell kötni július 16-tól a mikromobilitási eszközökre, ilyen például a Segway vagy elektromos roller.
A kizárólag emberi erővel működtetett járművekre, így az elektromos rásegítéssel működő kerékpárokra vagy a mozgáskorlátozottak által vezetett e-mopedre nem vonatkozik a szabályozás, hasonlóképpen a gördeszkákra sem.
(Elektromos rollerrel közlekedik egy nő Budapesten, az Erzsébet körúton 2024. július 17-én. Július 16-tól számos mikromobilitási járműre, így az elektromos rollerekre is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb) kötni. MTI/Balogh Zoltán)
Az olyan nem emberi hajtású járművekre, mint az elektromos roller, az eszköz nettó tömege, illetve tervezési sebessége dönti el, hogy szükséges-e a biztosítás.
A jogszabály szerint kgfb biztosítást kell kötni azokra az elektromos rollerekre, amelyek saját tömege meghaladja a 25 kilogrammot és a tervezési sebessége eléri a 14 kilométer/órát, illetve abban az esetben is, ha az eszköz saját tömege nem éri el a 25 kilogrammot, de a tervezési sebessége meghaladja a 25 kilométer/órát.
A rendszám nélküli járműveknél a törvény értelmében a használó is üzembentartónak minősül - tette hozzá. Az elektromosroller-szolgáltatók várhatóan valamilyen flottaszerződést kötnek majd egy biztosítóval.
A biztosításközvetítők adatai szerint az elektromos rollerek biztosításai 10 ezer forint alatt kezdődnek, és várhatóan az átlagdíj sem haladja meg azt.
Magyarországon körülbelül 30-40 ezer elektromos rollert érinthet a biztosítási kötelezettség, mindössze 39 százalékuk fut a fővárosban vagy valamelyik megyeszékhelyen.
A szerződők majdnem 80 százaléka 35 év feletti, tehát az elektromos roller nem csak a nagyvárosi fiatalok járműve.