Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Ingatlanpiaci helyzet országosan és Zala megyében

2015.12.07

Egyre több ingatlan cserélt gazdát az utóbbi fél-egy évben, a korábbi stagnálás véget érni látszik. Ugyan egyelőre csak a főváros és a nagyobb városok lakásai esetében indult meg a forgalom, a lendület begyűrűzni látszik a kisebb lélekszámú településekre is. Nem mindegy azonban, hogyan hirdetjük a lakásunkat, néhány apró trükkel vonzóbbá tehetjük azt a potenciális vevőknek.

 

zala-megye-ingatlan.jpg

 

Ingatlanpiaci helyzet országosan és Zala megyében

 

Az ingatlanpiaci fellendülés első jeleit tavaly (2014) ősszel lehetett először érezni, majd a tavasz új lendületet hozott a lakások adásvételében. Ugyan ősszel némiképp visszaesett az ingatlanok forgalma, ez betudható a szezonalitásnak, bár némely szakértő újra a visszaesést vizionálja. Tény, hogy idén sokkal több lakás cserélt gazdát, mint a 2009-es válság óta valaha, bár ez a lendület országosan eltérő képet mutat. Elsősorban a főváros az, aki profitál az ingatlanpiaci fellendüléséből, emellett a nagyobb városok, megyeszékhelyek is fellendülő forgalmat regisztráltak az utóbbi időben. A fellendülés az árak alakulásában is nyomon követhető: a budapesti és vidéki nagyvárosi ingatlanok – azon belül is a tégla- és panellakások – árai jelentősen megemelkedtek, míg a családi házak piacán jóval kisebb kereslet mutatkozott, így itt az áremelkedés is sokkal mérsékeltebb.


Zala megyében szintén tükröződik az országos helyzet: a nagyobb városokban, Zalaegerszegen népszerűbbek lettek a lakások , a tégla- és panellakások forgalma elhagyta mélypontját, áraikban is némi emelkedés következett be. A megye egészének statisztikáit tekintve (mely elérhető az  ingatlannet.hu/statisztika oldalon) sokkal árnyaltabb a kép: a stagnálás tovább folytatódott. Ennek oka, hogy a nagyobb városok ingatlanforgalma nem tudta kompenzálni a kisebb települések ingatlanpiaci pangását, ez utóbbi helyeken az ingatlanok alig-alig cserélnek gazdát, sok az elhagyott, évekig árult ház.


Az ingatlanhirdetések hatékonyabbá tétele


Attól függetlenül, hogy némiképp fellendült az ingatlanpiac, egy lakás vagy családi ház eladása ma sem könnyű. Éppen ezért nem mellékes, hogy hogyan hirdetjük azt. Mivel soha nem tudhatjuk, hogy a leendő vevőnk, hol fog a hirdetésünkre bukkanni, ezért érdemes azt minden fórumon meghirdetni, internet, újsághirdetés, hirdetőoszlopok, stb. Az interneten feladott hirdetések esetében ne csak egy oldalon jelentessük meg a hirdetést, hanem minél több portálon, hogy az összes potenciális vevő megtalálhassa.


Mindig csatoljunk képeket a hirdetéshez, hiszen a fénykép nélküli hirdetésekre sokkal kevesebben kattintanak, mint a fényképesekre. Nem mindegy az sem, hogy milyen képeket készítünk a lakásunkról. Mutassuk meg az előnyös arcát: a fényképek elkészítésekor legyen napsütés, rend, és ragyogó tisztaság, hiszen így sokkal vonzóbb lesz majd, mint ha tárgyak hevernek szerteszét. A fényképezés idejére vigyük ki a bent száradó ruhákat, terítsük le az ágyat szép takaróval.


A hirdetés szövegét gondosan szerkesszük meg: gondoljuk át, hogy milyen előnyös tulajdonságai vannak a lakásunknak, ezeket domborítsuk ki (pár szóban, ne túlmagyarázva, hiszen az mindig gyanús), a negatívumokat próbáljuk elhallgatni, de ha olyan, amit a leendő vevőnek mindenképpen tudni kell, akkor inkább említsük meg egy félmondatban (pl. az ingatlanon több lakás osztozik).

A hirdetés szövege tehát legyen felépítve, mindig olvassuk át, mielőtt véglegesítjük, ne legyen tele helyesírási hibákkal. Ha honlapot is készítünk a lakáshirdetéshez, akkor ott is részletezzünk minden fontos információt, akár azt is, hogy miért válunk meg tőle. A személyes hangnem sokszor bizalmat kelt az érdeklődőkben!

 


loading...