Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe


A következő hónapokban folytatódhat a 61-es főút nagykanizsai elkerülő szakaszának építése

2015.02.26

Március végén, április elején folytatódhat a 61-es főút Nagykanizsát elkerülő szakaszának öt éve félbehagyott beruházása, miután eredményes volt a befejezési munkákra kiírt legutóbbi közbeszerzési eljárás - közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) csütörtökön az MTI érdeklődésére.

 

nagykanizsa-61-es-fout-elkerulo.jpg-2.jpg

 

Loppert Dániel tájékoztatása szerint a két korábbi eredménytelen kiírás után meghirdetett újabb közbeszerzési pályázatra hat érvényes ajánlat érkezett.
A nyertes ajánlattevő a Közgép Zrt., amelyik nettó 1,344 milliárd forintért vállalta a munkát. A második legjobb ajánlat a Soltút Kft.-é volt 1,5 milliárd forinttal.
Hozzátette, hogy a szerződést leghamarabb március közepéig köthetik meg, így várhatóan március végén, április elején kezdődhetnek meg a munkálatok. Az elkerülő utat az év végén vehetik használatba a közlekedők.
Loppert Dániel közölte azt is: a beruházás jelenleg 60 százalékos készültségen áll. A kivitelezőnek a Csónakázó-tónál ki kell még alakítania egy körforgalmú csomópontot, illetve ki kell építenie egy 300 méter hosszú új bekötőutat is a régi 61-es és az új nyomvonala között. A nyertes vállalkozónak a teljes nyomvonalon el kell készítenie az útburkolatot, kihelyezni a forgalomtechnikai eszközöket, a szalagkorlátokat, továbbá a növénytelepítés is a feladatai közé tartozik.

 

nagykanizsa-61-es-fout-elkerulo.jpg


A NIF korábbi tájékoztatása szerint az elkerülő út az M7-es autópályát a Kaposvár felől érkező 61-es főúttal köti össze Nagykanizsától délkeletre. A kétszer egysávos, közel 3,3 kilométer hosszú út építésére kiírt közbeszerzési eljárást az ENV 61 Konzorcium nyerte el, amelyet az Euroaszfalt Építő és Szolgáltató Kft. vezetett, tagja pedig a Nemzetközi Vegyépszer Zrt. volt.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával, a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként nyert támogatást. A 3,6 milliárd forintos beruházás 15 százalékát az operatív programon belüli hazai forrásból fedezték, 85 százaléka pedig európai uniós támogatás volt.
A munkálatok 2009-ben kezdődtek el, de 2010 őszén leálltak. Addig a nyomvonal kialakítása, részben aszfaltozása, valamint a vasutat keresztező híd zsaluzata és szerkezetének egy része készült el.
 Az eredeti befejezési határidő 2010 októbere lett volna. Időközben azonban a Nemzetközi Vegyépszer Zrt. csődvédelmet kért, a munkát befejezni hivatott Euroaszfalttal pedig 2013-ban szerződést bontott a NIF. (Fotók: NIF)

 


loading...