Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Így motiváljuk magunkat a sportra!

2016.01.13

A lustaságot nehéz legyőzni, így mindenképpen szükséges valamilyen motiváló tényező, hogy belevágjunk vagy folytassunk valamilyen sportot. Minden nap elindulni és 10 km-t lefutni vagy letekerni – valljuk be, nem a legérdekfeszítőbb tevékenység, főleg ha ezt egy héten több alkalommal is megtesszük. Nehéz eljutni addig a pontig, amíg valós eredményeket (fogyás, izomzat kialakulása) mutathatunk fel. Íme, néhány motivációs ötlet!

 

sport-motivacio.jpg


Az egyhangúság ellen


Az aktív sportolók kivételével (esetleg néha még velük is) valószínűleg a legtöbb emberrel előfordult már, hogy unatkozott a sportolás közben. Róva a köröket a sportpályán, nem volt, ami motiválja és emiatt nagyon unalmasnak, egyhangúnak találta ezt a sportot. A rendszeres sportoláshoz mindenképpen szükség van valamilyen kitűzött célra, lelkesítő tényezőre, hiszen e nélkül hamarabb feladjuk a sportot, mint szeretnénk. És ez még akkor is előfordulhat, ha már évek óta űzünk valamilyen sporttevékenységet.
A legjobb ilyenkor, ha valamilyen másik sportfajtára váltunk, vagy többféle sportot űzünk egyszerre, felváltva. Például futás-úszás-kerékpározás, ez már kitesz három különböző napot, és más-más izomcsoportokat mozgat át. Jó módszer lehet az is, ha csoportos sportra járunk közösen a barátokkal, hiszen így egymást ösztönözve, motiválva járhatunk az edzésekre. Szintén jó módszer lehet, ha személyi edzővel edzünk rendszeresen, hiszen ő biztosítja számunkra a szükséges motivációt.


További tippek


Az Egészségmagazin.com oldalán még további ötleteket is találhatunk arra, mit tegyünk a sportban tapasztalható egyhangúság ellen. Az egyik ilyen motivációs ötlet a cipő nélküli sportolás, mely elsősorban azoknak ajánlható, akiknek sokszor fáj a lábuk a cipőben, vagy gyakran szenvednek sportsérüléseket. Ezzel a módszerrel – mely elsőre ugyan igen szokatlannak tűnik – sokkal hatékonyabban erősíthetők a lábfej izmai és csontozatai, mint ha cipőben végeznénk ugyanazt a mozdulatsort.
Ha sportolás előtt kávét fogyasztunk, az nem csak élénkít, hanem zsírégetésben is segít. Hasznosak az idézetek is, melyek sokszor átsegíthetnek minket a holtponton. Néhány ezek közül:
„Minden sportban két fajta ember van, az egyik valami felé, a másik pedig valamit elől fut (...). Mint az életben, itt is vannak csúcsok és mélypontok, én gyűlölöm a mélypontokat, de ezek azok, amik a jó dolgokat értékessé teszik. És amikor mélyponton vagy, akkor kell erősnek és pozitívnak maradnod.” (Jenson Button)
„A sportban és az életben is arra kell összpontosítanod, amit akarsz!” (Andrew Matthews)

„A lehetetlen csupán egy nagy szó, amellyel a kis emberek dobálóznak, mert számukra könnyebb egy készen kapott világban élni, mint felfedezni magukban az erőt a változtatásra. A lehetetlen nem tény. Hanem vélemény. A lehetetlen nem kinyilvánítás. Hanem kihívás. A lehetetlen lehetőség. A lehetetlen múló pillanat. A lehetetlen nem létezik.” (Muhammad Ali)

 

És végül:


„Ahhoz, hogy folyamatosan a legmagasabb szinten tudj játszani, mindenből motivációt kell merítened, legyen az bármilyen típusú üzenet.” (Michael Jeffrey Jordan)

Sokakat motivál az is, ha például a lefutott távért jutalmat tűz ki magának, „mert megérdemli”. A jutalom lehet egy fél tábla minőségi csokoládé, amely edzés után kifejezetten hasznos is lehet! Egy tanulmány ugyanis rámutatott arra, hogy azok, akik edzés alatt csokoládét fogyasztottak, kitartóbban edzettek, mint azok, akik sportitalokat ittak eközben.
A reggeli intenzív edzésekkel jobb eredményt érhetünk el a zsírégetés terén, mint a nap más időszakában ugyanezen edzésformákkal, érdemes tehát egy órával korábban felkelni reggelente. Arról nem is beszélve, hogy ezzel arra a napra letudtuk a napi sportadagunkat is!
Többen az izzadás fokán mérik le a napi erőfeszítésük mértékét, azonban ez a hozzáállás téves. Nem az izzadás számít ugyanis, hanem a megemelkedett pulzusszám, ugyanis ez jelzi, hogy megindult a szervezetünkben a zsír elégetése. Emiatt csökkentsük a sportolás közbeni pihenőidőt, hogy folyamatosan magasan tudjuk tartani a pulzusszámot, így hatékonyabban érhetünk el szép eredményeket.

 


loading...