Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Horvátország motorral is egyre népszerűbb!

2015.05.27

Az Adria páratlan szépsége évről-évre több embert és köztük egyre több magyar turistát vonz, amiben az is közrejátszik, hogy Magyarországról néhány óra alatt elérhető a horvát tengerpart. Az Adriát azonban nem csak autóval, hanem motorral is érdemes felkeresni, garantáltan nagy élmény lesz!

Induljunk Letenyéről!

Bárhonnan is érkezzünk az országból, érdemes a letenyei határátkelő felé venni az irányt, és az ottani benzinkútnál még utoljára megtankolva, itt átlépni a határt. Mielőtt azonban útra kelnénk, mindenképpen nézzük vagy nézessük át motorjainkat, hiszen a hosszú útra nem csak magunkat, hanem járművünket is fel kell készítenünk. Ilyenkor érdemes kicseréltetni azokat az alkatrészeket, amelyekkel valamilyen gond volt korábban, nehogy az úton hagyjon minket cserben a motorunk, például egy extra erős DID lánc jó szolgálatot tehet a hosszú úton.
Letenyéről indulva utunk főbb útvonalakon halad, tehát nem autópályán, így mindenképpen nyugodtabb körülmények között utazunk majd. A hosszú út miatt fontos, hogy 100-150 kilométerenként megálljunk, és átmozgassuk tagjainkat, hiszen a merev, egyoldalú ülés nem tesz jót nekik. Így a második pihenő táján már el is értük a leginkább tavasszal csodálatos Plitvicei Nemzeti Park területén található tavakat. Itt nem árt hosszabban elidőzni, hiszen a látvány lenyűgöző! Innen tovább folytatjuk utunkat, míg megérkezünk a Letenyétől kb. 400 kilométerre fekvő Senj-be. Jól tesszük, ha itt foglalunk szállást, hiszen első napra éppen elég a 400 kilométer megtétele, és ez a város már a tengerparton fekszik, tehát este még gyönyörködhetünk a tengerparti naplementében is.

Kalandozás Horvátországban

A második napra ismét kitűzhetünk 350-400 kilométert, attól függően, hogy hányszor szeretnénk megállni, és mennyit fogunk időzni egy-egy látnivalónál. Ha a szálláshelyünk marad az előző esti, akkor 200 km megtétele után vissza kell majd fordulnunk, hogy estére elérjük a szálláshelyünket, így a második napunk legdélibb pontja kb. a Krka vízesés táján lesz. Ha még délebbre is szeretnénk eljutni, akkor megfontolandó mindig azon a helyen megszállni, ahol ránk esteledik, bár valószínű, hogy főszezonban nehezebb lesz szállást találni adott napra, de nem lehetetlen. Egy háromnapos túra harmadik napja szálláshelyünkről a hazafelé úttal telik el: a reggeli órákban elhagyjuk a tengerpartot, majd apró hegyi falvakon keresztül jutunk el Zágrábig, ahonnan már nem messze a magyar határ.

Motoros túráinkat azonban három naposnál hosszabbra is tervezhetjük, hiszen Horvátország bőven kínál látnivalót, és néhány napot a tengerparton is el lehet tölteni, ha már unjuk az utazást. Csak néhány látványosság a teljesség igénye nélkül: Zágrábban például ne hagyjuk ki az északi városrészt, a Gornji Grad a főváros középkori része, legforgalmasabb látnivalója a Szent Márk templom. Ha elmerülnénk a középkori történelemben, akkor nekünk való Zadar óvárosa is, mely számos emlékművel és történelmi látnivalóval büszkélkedik. Szintén kihagyhatatlan, és életre szóló élményekkel gazdagodhatunk, ha felkeressük a pulai amfiteátrumot, amely a legjobb állapotban megmaradt római műemlék Horvátországban, és a hatodik legnagyobb római kori arénaként tartják számon.

A nyári hónapokban számos rendezvénynek és fesztiválnak ad otthont. Splitben található Diocletianus Palotája, mely ma már nem eredeti formájában látható, hiszen korábban számos üzlethelyiséget, lakást alakítottak ki falai között. Ennek ellenére megtekintésre érdemes látványosság. A horvát Monte Carlo-ként elhíresült Opatija vagy magyar nevén Abbáziát se hagyjuk ki, ha a közelében visz el az utunk, hiszen az Adria legcsillogóbb gyöngyszemének is tartják a települést. Luxusszállók, elegáns villák, kulturális emlékek és pálmafák között tölthetjük el itt az időnket.