Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe


Hatékony segítség porckopás ellen

2015.05.22

Visszatérő derékfájás kínozza a munkanap végére? Nehezen megy a lépcsőzés, és már egészen kevés mozgás is megterheli csípőjét? Az elhízás és a mozgásszegény életmód egy sor egészségügyi problémát okoznak, és olyan krónikus betegségekért is felelőssé tehetőek, mint a porckopás. A néha bizony komoly fájdalmakkal járó betegség nem gyógyítható, viszont elérhető a tünetmentesség, a hatékony fájdalomcsillapítás gyógyszerek nélkül, és nem utolsó sorban a kopási folyamat lassítása.
Az izuletor.hu porckopás ellen rendszeresen hangsúlyozza az életmódváltás fontosságát, és a különféle terápiás kezelések hasznosságára is igyekszik felhívni a figyelmet. Lássuk, mire érdemes figyelnie annak érdekében, hogy ízületei még hosszú ideig fájdalommentesen szolgálják a mozgás szabadságát!

 

porckopas.jpg

 

Sport ésszerű keretek között


Napjainkban lépten-nyomon felhívják a szakemberek figyelmünket arra, hogy minden nap legalább harminc percet javasolt mozogni. Abban az esetben viszont, ha az edzés nem testsúlyunknak és fittségünknek megfelelően történik, többet árthatunk vele ízületeinknek, mint amennyi haszna lenne a mozgásnak. Nem véletlen tartozik a legnépszerűbb sportok közé az úszás, hiszen a csípőt érintő kopásos betegségek esetében kifejezetten jót tesz.

A mellúszás helyett azonban a térdfájással küzdőknek érdemes inkább a hátúszást választaniuk. Amennyiben más mozgásforma mellett dönt, úgy mindig ügyeljen a bemelegítésre, a nyújtásra, és túlsúllyal semmiképpen ne végezzen ízületeket erősen terhelő futással, ugrálással kombinált mozgást.

 

Életmódváltás a mindennapokban


Nem csak a testmozgásra való odafigyelés kell, hogy az életmódváltás részét képezze, hanem olyan egészen apró dolgokra is javasolt ügyelni, melyekről nem is gondolnánk, hogy valójában ízületeinket is terhelik. Térdízületi kopással javasolt jól megválasztani az ülőhelyet, kerülni a guggolással járó tevékenységeket. A házimunka során kerüljük a test egyoldalú terhelését, bevásárlás során sem ajánlott cipekedni, inkább hasznosak a praktikus gurulós táskák. Ha ülőmunkát végez, akkor legalább óránként álljon fel, mozgassa át elgémberedett végtagjait.

 

Tehermentesítse az ízületeket!


Azt mindannyian tudjuk, hogy a súlyfelesleg nem csak esztétikai gondot okoz, hanem komoly egészségügyi kockázattal is jár. Kifejezetten a térd és a csípő sínylik meg az elhízást, így ha e területeken már most fájdalmat tapasztal, érdemes mihamarabb fogyókúrába kezdenie. A súlycsökkenéssel egyidejűleg panaszai is enyhülni fognak, arról nem is beszélve, hogy a testmozgás is könnyebben megy majd minden egyes leadott kilóval.

 

Fizikoterápia orvosi segítséggel


A porckopás jeleit észlelve érdemes szakembert is felkeresni, aki felhívja a figyelmét azokra a lehetőségekre, amelyek a területen rendelkezésére állnak. Az iontoforézis, az interferencia, a TENS, a diadinamikus kezelés és az ultrahang sokat segíthetnek a tünetek enyhítésében, és a kopásos folyamat lelassításában.

 

Kenjük és ne szedjük


A fájdalomcsillapítók rendszeres szedése semmiképpen nem jelenthet tartós megoldást. Célszerű helyette a hasonló hatással bíró, gyulladást is csökkentő kenőcsök használata.

 


loading...