Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Google AdWords kontra Facebook hirdetés – Mit válasszunk 2016-ban?

2016.01.28

A kattintásalapú reklámozás legnagyobb előnye az azonnal elérésben keresendő; ezt az előnyét elsősorban a keresőoptimalizálással és a márkaépítéssel szemben tudja érvényesíteni. Előnyként megemlíthető még a költés alacsony szinten tartásának lehetősége is; ha az érdekeink úgy kívánják, akár néhány ezer forintos kerettel is reklámozhatunk. Ez sok más reklámeszköz esetében nem lehetséges.

 

ppc-hirdetesek.jpg

 

Alapvetően a piacot két óriás uralja. Az egyik a Google AdWords, amely a keresőóriás szélárnyékában a reklámszakma meghatározó eszközévé lépett elő, a másik pedig a Facebook fizetett hirdetési rendszere, amely a közösségi média népes felhasználó táborát igyekszik a maga javára fordítani. A két óriás versenyében egyértelműen a Facebook tekinthető kihívónak, de vajon képes-e megfelelő megtérülést biztosítani a vállalkozások számára? Gyakorlati tapasztalok és szakmai vélemények következnek.

 

Mielőtt számba vennénk az egyik és a másik szereplő erősségeit és gyengeségeit, érdemes megértenünk a kattintásalapú reklámozás sajátosságát. Az alap konstrukció a következő: a vállalkozó elkészíti a saját hirdetéseit, meghatározza a célközösség paramétereit, feltölti az egyenlegét, elindítja a hirdetést, majd a rendszer sikeres kattintásonként levon bizonyos összeget az egyenlegről. Ezzel tulajdonképpen megvalósul a reklámozás.

 

Érdemes azt is tudni, hogy a Google bevételeinek mintegy 85 százaléka az AdWords hirdetési rendszerből származik, tehát egy pillanatig sem lehet kétségünk afelől, hogy a Google maximális figyelmet szentel ennek fejlesztésére. A piacon mégis új trónkövetelő jelent meg a Facebook személyében. Esetünkben arról érdemes beszélni, a magyar piacon melyik szolgáltatás jelent szerencsésebb választást a vállalkozások számára.

 

Ha választani kényszerülünk a Facebook és az AdWords hirdetés között, az esetben több szempontot kell figyelembe venni – mondja a Netmarketing szakértője. Mindenekelőtt fel kell térképeznünk a célpiacunk jellemzőit, a megtalálhatósági területeit, valamint a potenciális vásárlóink viselkedési szokásait.

 

A logikai és piacközpontú gondolkodás azt mondatja velünk, hogy az idősebb generációk jobban kötődnek a hagyományos megoldásokhoz, a fiatalabbak viszont motiváltabbak lehetnek az új technikai megoldások kihasználása terén. Ebből kiindulva a Facebook hirdetés azokon a területeken lehet hatékony, ahol a célpiac jelentős részét a fiatal generációk alkotják. A gyakorlatban mégsem ez valósul meg, legalábbis nem minden esetben. A netmarketing.hu szakértője szerint a Facebook hirdetés tökéletesen célozható megoldást kínál, mégsem képes minden esetben az AdWords eredményessége fölé nőni. A szakértő szerint ennek okai elsősorban a viselkedési szokásokban keresendők; a közösségi médiában eltöltött időt inkább a kikapcsolódás, a barátokkal folytatott társalgás és a szórakozás jellemzi. Ilyenkor a felhasználó kevésbé fogékony a reklámüzenetekre, mint amikor célirányosan keresést hajt végre.

 

Az itt tárgyalt különbség mindenképpen a az AdWords malmára hajtja a vizet, de egyáltalán nem jelenthetjük ki, hogy az AdWords minden esetben jobb választást jelent. Sőt, azt sem jelenthetjük ki, hogy egy adott vállalkozás esetében az AdWords megtérülésnek egyáltalán jobb esélye lenne.

 

Azt viszont bátran ki lehet mondani, hogy a messzemenő következtetések csakis az esetben vonhatunk le, ha mindkét hirdetési rendszert élesben teszteltük. Nincs fix szabály és állandó recept; a kampányok tervezése során maximális figyelmet kell fordítani a megvalósításra, így objektíven mérhető fel mindkét módszer megtérülése.

 


loading...