Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe


Először a banknál kell panaszkodni

2015.05.18

Az M1 Ma Reggel műsorában Fülöp Zsuzsanna, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) felügyeleti szóvivő helyettessel foglalta össze azokat a fórumokat és testületeket, akikhez akkor fordulhatunk, ha vitatjuk a banki elszámolás után kipostázott levélben szereplő számokat.
El kell különíteni a tájékoztatást és a panaszkérést. Ha konkrét panasza van az ügyfélnek, akkor 30 napon belül írásban tehet panaszt bankjánál. Ha tájékoztatást kér, akkor pénzügyi tanácsadó szervezethez fordulhat, amelyek elérhetőségei megtalálható az MNB elszámolás és forintosítás menüpontja alatt – hívta fel a figyelmet Fülöp Zsuzsanna. Ha a bank nem válaszol az írásban benyújtott panaszra, vagy nem vagyunk elégedettek válasszal, utána fordulhatunk pénzügyi békéltető testülethez.

 

devizahitel.jpg

 

A Magyar Nemzeti Bankhoz eddig 110 darab írásbeli panasz érkezett, a jegybank mellett működő Pénzügyi Békéltető Testületnél pedig 137 darab eljárás van folyamatban. Van már olyan ügy, amely az ügyfél és a pénzintézet egyezségével zárult.

Abban az esetben, ha már korábban lezárult a szerződés, akkor a visszatérítésnek meg kell történnie. Ha az ügyfél nem tudta kifizetni a hitelét, és emiatt a bank azt felmondta, majd követeléskezelőnek engedményezte, akkor arra az időszakra, amíg fennállt a szerződés, akkor köteles elszámolni, az elszámolási értesítővel a követeléskezelőhöz kell fordulniuk – hangsúlyozta a szóvivő.
 

El kell különíteni a tájékoztatást és a panaszkérést. Ha konkrét panasza van az ügyfélnek, akkor 30 napon belül írásban tehet panaszt bankjánál. Ha tájékoztatást kér, akkor pénzügyi tanácsadó szervezethez fordulhat, amelyek elérhetőségei megtalálható az MNB elszámolás és forintosítás menüpontja alatt – hívta fel a figyelmet Fülöp Zsuzsanna. Ha a bank nem válaszol az írásban benyújtott panaszra, vagy nem vagyunk elégedettek a válasszal, utána fordulhatunk pénzügyi békéltető testületez.

A Magyar Nemzeti Bankhoz eddig 110 darab írásbeli panasz érkezett, a jegybank mellett működő Pénzügyi Békéltető Testületnél pedig 137 darab eljárás van folyamatban. Van már olyan ügy, amely az ügyfél és a pénzintézet egyezségével zárult.

Abban az esetben, ha már korábban lezárult a szerződés, akkor a visszatérítésnek meg kell történnie. Ha az ügyfél nem tudta kifizetni a hitelét, és emiatt a bank azt felmondta, majd követeléskezelőnek engedményezte, akkor arra az időszakra, amíg fennállt a szerződés, akkor köteles elszámolni, az elszámolási értesítővel a követeléskezelőhöz kell fordulniuk – hangsúlyozta a szóvivő. (Forrás: hirado.hu)

 


loading...