Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Az egészséges életmód megvalósítása

2015.03.26

Mit is jelent számunkra az egészséges életmód? Gondolhatunk többek között arra, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben, elég időt szánunk a testmozgásra, ügyelünk az egészséges táplálkozásra, és nem hagyjuk, hogy a stressz beárnyékolja mindennapjainkat.
Az egészséges életmód megvalósítását azonban akadályozhatja sok olyan ártalmas szokás is, amelyet egy kis odafigyeléssel könnyen leküzdhetünk.

 

egeszseges-eletmod.jpg

 

A következő három pontban az ígyteljesazélet.hu tanácsait olvashatjuk arról, hogy mit és miért érdemes szem előtt tartanunk az egészséges életmód elérése érdekében.

 

A lustaság nem megoldás

 

Ha jól akarjuk érezni magunkat a bőrünkben, ne feledkezzünk meg a testmozgásról, amely képes testünket és elménket egyaránt felpezsdíteni. Ezért igyekezzünk időt szakítani még a legzsúfoltabb napjainkon is egy kis mozgásra – megéri.

 

A kimerültség oka tápanyaghiány is lehet

 

Az ásványianyagok közül például a vashiány okoz jellemzően olyan tüneteket, amelyeket az energiahiány, fásultság jellemez. A nők körében gyakori vashiány következtében vérszegénység alakulhat is, és ezzel párhuzamosan a szervezet teljesítőképessége is csökken. A vas pótlására azonban számos lehetőségünk van, különböző étrendkiegészítők, vagy vastartalmú, vassal dúsított ételek fogyasztásával.

A gyorséttermek menüin általában zsírokban és gyorsan felszívódó szénhidrátokban gazdag, de vitaminokban, ásványianyagokban szegény ételeket ezért ha túl gyakran itt eszünk, szervezetünket megfosztjuk az ideális működéshez oly fontos tápanyagoktól.

A megfelelő mennyiségű víz fogyasztását is tartsuk szem előtt, mert  enyhítheti a fáradság tüneteit. Testünk jelentős része vízből áll, és nagyon nagy szükségünk van a sejtjeinknek vízre az optimális működéshez. Szakértők szerint, már a 2%-os vízcsökkenés hatására is sűrűbbé válhat vérünk, amit így szívünk csak sokkal több munkával tud eljuttatni szerveinkhez.

Ha rendszeresen kihagyjuk a reggelit, ne is csodálkozzunk, hogy fáradtak vagyunk, és nyűgösek. A nap indításához elengedhetetlen egy kiegyensúlyozott reggeli, amelyben a tápanyagok megfelelő arányban vannak jelen, és feltöltenek azzal az energiával, amelyet a nap kezdetén megkíván szervezetünk.

 

Ügyeljünk a részletekre

 

Az egészséges életmódra olyan apró dolgok is hatással vannak, mint például a rendszeres reggeli ébredés. A napi ritmus felrúgása nem marad következmények nélkül: vegyük például a hétvégi éjszakázások utáni késői ébredést, amely felboríthatja a megszokott napi ritmusunkat, s végül azzal kell szembesülnünk, hogy hétfőn fáradtan esünk be a munkahelyünkre.
Ha hétvégén éjszakáztunk, akkor is próbáljunk időben felkelni, hogy ne tolódjon el nagyon a bioritmusunk és inkább egy rövid délutáni szunyókálással ellensúlyozzuk a fáradtság érzését, így megfelelő időben tudunk majd este álomba szenderülni.

 



loading...