Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe


Mozogj, hogy még sokáig mozoghass! - A nagykanizsai biológus-természetgyógyász jótanácsai

2014.02.25

molnar-eszter-nagykanizsa.jpg

 

Az emberi test mozgásra született. Az egész napos egy helyben állás/ülés - amire manapság a legtöbb ember rákényszerül a munkája miatt – számos betegség kialakulásához vezethet. Ha mozgásszegény életmódot folytatunk és nem adjuk meg magunknak a jó közérzethez szükséges mozgás mennyiségét, szervezetünk betegséggel, gyengeséggel, rossz kedvvel, fáradékonysággal fog válaszolni. Az emberi test maga egy élő csoda, tökéletesen felépített rendszerét 206-208 csont alkotja. Ebből például a talp 26 csontból, 37 ízületből, 32 izomból, 107 ínszalagból áll.
A mozgás segít, hogy jól érezzük magunkat:

 

1. javítja a közérzetet
2. csökkenti a vérben az LDL-koleszterinszintet, emellett gyakran megemeli a HDL-koleszterinszintet, ami csökkenti a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát
3. feloldja, megszünteti a depressziót. Rohanó világunkban a fizikai tevékenység az egyik leghatékonyabb ellenszer a stressz ellen.
4. segít fenntartani a kívánatos testsúlyt, továbbá izmokat fejleszt és zsírokat ég el
5. javítja a keringést, tisztábbá teszi a gondolkodást, pihentetőbbé az alvást, és felgyorsítja a károsodott területek gyógyulását
6. serkenti a belek normális összehúzódásait, ezáltal hosszú távú megoldást jelenthet a különböző hasi panaszokra, továbbá kedvezően hat az aranyérre is
7. az egészséges csontozat kifejlődéséhez a kalciumon és a D-vitaminon kívül elsősorban mozgásra van szükség. A csontritkulás megelőzésének leghatékonyabb módszere a kiegyensúlyozott, a legtöbb izmot érintő és a legtöbb csontot terhelő testmozgás
8. a nem túlzottan megerőltető, de rendszeresen végzett testmozgással a gerincbántalmak, ízületi problémák is megelőzhetőek.
A napi 30-40 perces aktív testgyakorló program igen jótékony hatású. Súlyunk ellenőrzése és uralása érdekében növeljük meg az időt egy órányira.
A fenti felsorolt jótékony hatások mindegyike már egyszerű gyaloglás útján is elnyerhetők.
További jó testgyakorlásnak tekinthető például az úszás, futás, kerékpározás, kertészkedés és a jóga is. Az Etka-jóga vagy a tibeti 5 rítus rendszeres gyakorlásával nem csupán növelhetjük kondíciónkat, hanem saját önismeretünket is fejleszthetjük.
Az Etka-jóga tréningek során kortól, nemtől függetlenül egyszerűen, fokozatosan tanuljuk meg újra, a velünk született természetes légzést, testtartást és mozgást. A módszer elsajátításával mindennapi tevékenységeink során tudjuk alkalmazni a természet adta erőgyűjtő és – felszabadító képességünket. A jóga elemeket is tartalmazó gyakorlatok mellett, a hétköznapokban is alkalmazható relaxációt sajátítjuk el, valamint szerves része minden tréningnek a Zöld Mozgás mozgalom által bevezetett, Etka-jóga elemekkel koreografált zenés mozgás is. A módszer csodája abban van, hogy miközben segíti a testi erőnlét élettani alapjait, megismertet minket önmagunkkal… magunkat megtalálva pedig, közelebb kerülünk a Teremtőhöz, a természet törvényei világosabbak lesznek, és felismerjük, mit kell tennünk, hogy méltók legyünk a nagy lehetőségre, hogy ÉLÜNK…

egeszseg.jpg

 

Egészségmegőrző tippek:
Emeljük napi vízfogyasztásunkat, (érjük el a napi 2-3 litert) kezdjük a napot éhgyomri 2-3 dl folyadékbevitellel!
Fogyasszunk hetente több alkalommal mákot, illetve hidegen sajtolt mákolajat, hogy csontjaink minél erősebbek legyenek!
A méz élő táplálék, használjuk gyógyító erejét, fogyasszunk hetente többször 2-3 evőkanál mézet gyógyteába vagy mákkal, dióval keverve!
Ha csokoládé, akkor étcsokoládé. Napi 8-25 g (min.70%-os) étcsokoládé fogyasztásával fontos antioxidánsokhoz juthatunk, erősítve szervezetünk védekezőképességét!
Maradjunk mindig mozgékonyak és rugalmasak, mozogjunk minél többet! Találjuk meg a saját mozgásformánkat, hogy minél erősebbek és egészségesebbek legyünk!

 

Molnár Eszter Barbara, biológus-természetgyógyász, természetgyógyásznagykanizsa.hu

 


loading...