Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Átalakuló karácsonyi céges ajándékozási szokások

2013.12.21

Mind Nagy-Britanniában, mind hazánkban átalakult a karácsonyi céges ajándékok összetétele, mennyisége és értéke az utóbbi pár évben. Míg a briteknél az állami szektorban tilos a dolgozóknak nyújtott céges ajándék, addig a magánszektorban – ahol sok cégnél a jövő évi túlélés a cél –  a költségvetés szabja szűkebbre a kereteket.

karacsony.jpg

Az erre fordított összeg a vállalatok esetében évről-évre szerényebbek. Mióta pedig még törvényben szabályozták azt is, hogy a cégektől kapott ajándékok természetbeni juttatásnak minősülnek és így adókötelesek, azóta méginkább csökkent az ajándékozási kedv.
Mindkét országban egyre gyakoribbak a céges karácsonyi összejövetelek, céges partik, erre minden cég szívesebben költ, mint ajándékra. Ha a dolgozókat kérdezzük, ők jobban örülnének a partira fordított kiadások szétosztásának, mint a kötelező összejövetelnek.
A céges ajándékok esetében mindkét helyen inkább a partnereknek, üzletfeleknek adott
karácsonyi ajándék jellemzőbb , mint a dolgozóknak adott, itt elsősorban a hagyományos céges ajándékok (naptárak, tollak, mappák, stb. ) a jellemzők.
A legtöbb cég ma még valamilyen italt vásárol, ezt követik az irodaszerek, a nyomtatványok, naptárak vagy CD-k, majd az édességek. Luxus- vagy egyedi cikkekre alig gondolnak a vállalatok. A költségek csökkentése érdekében a kreativitás kerül előtérbe, emiatt sok esetben azonban bizarr ajándékok is előfordulnak: ezek közül a legmeghökkentőbbek a gereblye, gumimatrac, szemránckrém, homokzsák, savlekötő gyógyszer, felfújható kecske vagy éppen koporsó voltak.

 



loading...