Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

A következő években kilő a digitális reklámpiac

2014.10.16

A ZenithOptimedia előrejelzése szerint digitális reklámpiacon a 2013-as 3,9%-os növekedést 2014-ben 5,3%-os bővülés követi, amely 2016-ra éppen csak, hogy nem éri el a hat százalékot.

Az egyik legnagyobb reklámügynökség nemrég hozta nyilvánosságra prognózisát, mely szerint 523 billió amerikai dollárt költünk idén reklámokra. A kimutatás alapján kijelenthető, hogy az internetes reklámpiac, amely messze a legdinamikusabban fejlődő platform jelenleg a világon, mintegy 17,1%-os növekedéssel zárhat idén. 

Köszönhetően többek között az egyre finomodó, testre szabható reklámozási technikáknak, amely révén olcsóbban és hatékonyabban hirdethetünk. Az előrejelzés arra is rámutat, hogy a növekedés mögött nem csak a hagyományosnak nevezett média áll, hanem az összes digitális specialista, nagyobb technológiai vállalat és közvetlenül hirdető.

 

digitalis-reklampiac.jpg


Csupa-csupa jó hír

A hagyományos display reklámozás a ZenithOptimedia szerint a következő három évben átlagosan 15,8%-kkal növekszik majd, szemben a 2010-2013 között tapasztalt 12,3%-kkal.
Ennél is drasztikusabban ível felfele a social media grafikonja. Itt 2013 és 2016 között majd 30%-os növekedést prognosztizálnak. Ugyancsak elképesztő növekedést ér majd el a videó hirdetés, amely 24,2%-os bővülést jelez éves szinten 2013 és 2016 között.

A kedvező folyamatokat az is segíti, hogy napról napra egyre többen „fogyasztják” a social media adta lehetőségeket és a mobileszközökről bejelentkezők aránya is folyamatosan nő.

A fizetett hirdetésekben utazóknak sem kell szomorkodniuk. A testreszabhatóságnak, az új opcióknak, a keresőmotorok innovációinak és a hirdető számára biztosított széleskörű kontrollnak köszönhetően átlagosan 14%-os bővülésre lehet számítani a következő években. Természetesen ezt a piacot megkérdőjelezhetetlenül a Google uralja.

Az online apróhirdetési oldalak, mint Amerikában a Craiglist, vagy hazánkban a maxapro.hu hasonló emelkedésre nem számíthat, de ez nem is várható el ettől a szegmenstől. Az elmondható, hogy ezen apróhirdetési oldalak is egyre célzottabban találják meg a maguk piacát. Ez azért is örvendetes, mert az apróhirdetés a 2000-es évek elejéig hagyományosan a print-média kötelékébe tartozott.

Még mindig az USA vezet de…

 
A feltörekvő piacok ellenére továbbra is az Amerikai Egyesült Államok adja a reklámpiac 26%-át a maga 89 billió dollárjával. Ugyanakkor a nyakában lihegő Kína piacában sokkal nagyobb tartalékok rejlenek és alapvetően fiatalabb és dinamikusabb környezet várja a reklámpiacot, amely meghatározhatja a következő évek irányát. Az ázsiai ország jelenleg 18%-kkal tanyázik a második helyen és még Indonézia fér fel a képzeletbeli dobogóra.

Mindeközben az Internet is szárnyal. Nincs még egy olyan médium, amely akár csak megközelítené a világháló előre jelzett számait. 2014 és 2016 között előreláthatólag éves szinten 16%-os növekedés várható.

Az előző adatokból is kikövetkeztethető, hogy a digitális reklámpiac nem csak, hogy mozgásban van, de gyorsvonatként száguld a pályán és legyen szó szinte bármelyik ágáról, elképesztő növekedés várható 2016-ig.

 


loading...